Grab the widget  IWeb Gator

Friday, March 18, 2011

Cukuplah 53 tahun, UMNO/BN sudah tidak layak menjadi pemerintah


Hakikatnya begitu banyak isu-isu terkini yang sepatutnya telah tidak melayakkan UMNO/BN untuk terus mengurus dan mentadbir negara ini. Dengan isu-isu terkini seperti ini layakkah lagi UMNO/BN memerintah Malaysia?:
  1. ‘Menganugerahkan’ Mykad kepada warga asing demi kepentingan kuasa politik yang tersasar.
  1. RM888 bilion duit Malaysia dilarikan masih belum terjawab oleh Perdana Menteri Najib yang juga Presiden UMNO.
  1. Menteri UMNO yang jaga undang-undang cuba manipulasi pemahaman undang-undang dalam kes First Lady.
  1. Mengamalkan politik wang dalam setiap kempen pilihanraya sama ada PRK mahupun PRU.
  1. ‘Merancang dan mengskripkan’ perbicaraan hal lubang dubur shaifool secara rendah moral dan akhlak hanya semata-mata mahu membunuh karekter Anwar Ibrahim yang sentiasa didakwa para pemimpin UMNO telah kehilangan pengaruh dalam kalangan rakyat. Dah dakwa tiada pengaruh pun tekan juga lagi! Kes ini logiknya, sudah sepatutnya tidak diteruskan!
  1. Melakukan fitnah terhadap Anwar Ibrahim.
  1. Para pemimpin UMNO yang memfitnah Anwar Ibrahim meliwat, tanpa 4 orang saksi yang beriman, telah tidak layak menjadi saksi seumur hidup mereka.
  1. Berusaha menggodam Kg Baru untuk akhirnya menghilangkan hak-hak dan wajah Melayu di kampung itu
  1. Memupuskan terlalu banyak tanah-tanah orang Melayu di ibukota Kuala Lumpur yang dahulunya pernah dilakukan di Pulau Pinang.
  1. Membelanjakan Rosmah Mansur, seorang yang hanya sebagai isteri Perdana Menteri sebanyak RM134 ribu untuk melawat ke luar negara. Datang dari sumber mana peruntukan ini?
  1. Presiden UMNO Najib Razak bersuara sama seperti suara Yahudi Israel apabila merujuk Ikhwanul Muslimin dan Dr Yusof Qardhawi sebagai pengganas.
  1. 14 buku teks sekolah rendah yang banyak kesalahan di bawah Kementerian yang diuruskan oleh seorang Timbalan Presiden UMNO. Banyak mana pembaziran dan kerugian wang rakyat dari apa yang berlaku itu.
  1. UMNO menghina Raja-raja Melayu dengan ‘mengiktiraf’ orang yang tidak layak langsung sebagai Wanita Pertama Malaysia.
  1. Melantik penasihat komunikasi kepada PM, sebuah agensi luar yang disyaki kuat punya kaitan denganYahudi Israel.
  1. Melaksanakan konsep 1Malaysia yang serupa bunyi dan kaedahnya, dengan 1Israel.
  1. Menaikkan harga minyak dan barang keperluan rakyat secara tidak terkawal dan mungkin harga minyak dan barang keperluan tersebut akan terus naik lagi.
  1. Perdana Menteri-Perdana Menteri dari UMNO mampak macam cerdik rupanya tidak, kerana pernah ditipu oleh menteri-menterinya sendiri dalam skandal PKFZ. Apakah layak mereka yang tidak cerdik dan mudah ditipu terus-terusan dilantik menjadi Perdana Menteri?
  1. Mengenakan saman ekor hingga rakyat menjadi kelam kabut dan susah. Tok Aki tua yang menunggang C70 buruk berulang alik dari rumah ke masjid pun kena saman laju!!
  1. Melantik Isa Samad yang didapati bersalah oleh UMNO sendiri dalam isu politik wang sebagai Pengerusi FELDA.
  1. Kos jejantas mewah yang menghubungkan KLCC dengan Hotel Impiana RM70,422 satu meter!
  1. Kerajaan di bawah pemerintahan UMNO/BN telah mencipta hutang isi rumah rakyat Malaysia mencecah RM557 bilion. Hal ini didedahkan oleh Azmin Ali Timbalan Presiden PKR.
  1. Di bawah kerajaan UMNO/BN telah menyebabkan rezab tunai FELDA merosot teruk selepas diambil-alih oleh Najib Razak yang waktu itu masih TPM.
  1. Pembelian kapal laut yang dilaporkan komisyennya 870%. Gila!!
  1. Dalam keadaan rakyat Jepun dilanda radiasi nuclear, Timbalan Presiden UMNO terus buat kenyataan bahawa perancangan pembinaan loji jana kuasa nuclear Malaysia akan diteruskan! Jepun yang canggih perkhidmatan elektriknya pun lintang pukang mahu mengawal loji nuclearnya, apalah pulak akan terjadi kepada rakyat Malaysia jika lojinya menghadapi padah seperti di Jepun dalam keadaan kuasa elektrik di Malaysia ‘kerap’ terputus bekalan di sana sini.
  1. ‘Menyerah’ tanah KTM di Tanjung Pagar Singapura secara memalukan maruah bangsa Melayu setelah Pulau Batu Putih terlepas begitu mudah!
Semoga seluruh rakyat wajar mula mengkaji dan memikirkan hal ini. Banyak kerugian yang akan menimpa rakyat jika UMNO/BN terus menang dalam PRU ke 13 nanti. Kerugian yang paling besar jika UMNO/BN terus memerintah ialah kehidupan rakyat akan terus terpalit dengan noda rasuah, pilih kasih, tekanan hidup, kezaliman dan ketidak-adilan dan mungkin banyak lagi tanah air akan tergadai!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular