Grab the widget  IWeb Gator

Thursday, March 17, 2011

Anjing pun tak larat nak gelak!!

TERGOLEK DOG KETAWA 

WASPADA:
bangla
indon
myamar
siam
semau sedang diberi kad pengenlan
terutama di selangor - ini
rancangan yang tersusun
dengan kerjasama spr sendiri!!!

SISTEM PILIHAN RAYA MALAYSIA BERWIBAWA:NAZRI- mstar

Sistem pilihan raya yang diguna pakai sekarang adalah berwibawa berdasarkan kejayaan Suruhanjaya Pilihan Raya mengendalikan 12 pilihan raya umum sejak 1959, kata Nazri Abdul Aziz.

Beliau berkata keputusan-keputusan pilihan raya telah diterima secara sah oleh semua pihak sama ada kerajaan atau pembangkang yang telah membawa kepada pembentukan kerajaan yang diiktiraf.

"Bagaimanapun ini tidak bermakna tiada ruang untuk melakukan reformasi dan transformasi dalam sistem sedia ada.

"Bahkan SPR sentiasa responsif terhadap perubahan semasa dengan melakukan proses rekayasa menerusi usaha pengupayaan dan penambahbaikan dalam pengurusan operasinya demi untuk memperkasakan sistem pilihan raya sekaligus demokrasi Malaysia," katanya dalam jawapan bertulis kepada soalan Teresa Kok (DAP-Seputeh) pada persidangan Dewan Rakyat pada Rabu.

KAH AKH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit….RAKYAT TERGOLEK DOG …BILA BACA BERITA INI…. kah kah kah..
 kah kah kah... DOG DOG PUN TERGOLEK SAMA.... kah kah kah..
 kah kah kah…MALAON INI UFO KE?..... kah kah kah…
 kah kah kah…DARI PLANET MANA MALAON INI DATANG?.... kah kah kah..

kah kah kah…. KALAU PERCAYA CAKAP MALAON INI… SAMA LAH KITA PERCAYA BAHAWA ROSMAH MANSOR MASIH ANAK DARA…. kah kah kah…
 kah kah kah… TERESA INI PUN SILAP…. TANYA MALAON INI DIA ADA BERAPA LESEN TAXI…. kah kah kah…
nota:
semenjak tahu 1959
semua rakyat telah
kena tipu kah kah kah

nota:
cuba cerita sikit kenapa
tak nak pakai dakwat lepas mengundi?
cuba cerita sikit pasal undi pos?
tanya sikit pasal undi hantu?



TukarTiub


Pilihanraya kendalian SPR berwibawa?

Sistem pilihanraya di atas kertas memang berwibawa. Tetapi apabila sistem itu dilaksanakan atau dioperasikan, tahun demi tahun ianya kelihatan telah mampu merosakkan wibawa SPR itu sendiri.

Kita tidak mahu bercakap soal sistem yang digarap di atas kertas tetapi kita mempersoalkan bagaimana sistem pilihanraya itu dioperasikan SPR? Telah terlalu banyak kes-kes perjalanan sistem pilihanraya di Malaysia yang kelihatan berat sebelah dan pincang buat parti-parti pembangkang kepada parti pemerintah UMNO/BN.

Berwibawakah sistem ini atau berwibawakah SPR kalau begini:
  1. Tempoh berkempen dalam pilihanraya cuba dipendekkan atas alasan yang cukup mengarut. Alasan yang cuba menghalang raykat berfikir dan memikirkan hujah-hujah semua parti yang bertanding. Pilihanraya bukan macam kanak-kanak bermain pondok-pondok tetapi ia adalah proses pemilihan pemerintahan negara. Rakyat perlu diberi masa yang cukup untuk memikir dan memilih kerajaan yang akan menguruskan nasib dan masa depan mereka. Parti-parti yang bertanding wajar diberi peluang sama rata...sama rata untuk menyatakan janji berbakti, dasar dan manifesto mereka. UMNO/BN ada segala untuk berkempen dalam tempoh yang singkat dan selamanya sentiasa berkempen, UMNO/BN ada menteri, ada kementerian, ada jabatan kerajaan, ada media, ada ketua komuniti, guna secara tidak sah peruntukan kerajaan dan segalanya. Parti-parti pembangkang kepada UMNO/BN, apa yang SPR berikan? Kerajaan Kelantan yang dikuasai oleh PAS memberi zakat kepada saudara baru kaum Asli dalam tempoh kempen PRK, riuh dituduh memberi rasuah! Kerajaan UMNO/BN menggunakan peruntukan mi segera, duit kerajaan, duit rakyat untuk rasuahkan pengundi terang-terangan dan menggunakan wang kempen melebihi daripada yang dibenarkan undang-undang, SPR pekakkan telinga dan butakan mata! Piraah...wibawa taik kucing!
  2. Apakah SPR terlalu bodoh untuk memahami mengapa wujudnya kes-kes penganugerahan mykad kepada warga asing, pendaftaran pengundi beramai-ramai dalam sebuah rumah, di rumah yang alamatnya tiada di kawasan tersebut dan macam-macam?.
  3. Atas muslihat apa SPR membenar mendaftarkan isteri-isteri tentera sebagai pengundi POS? Apakah tahap keselamatan di Malaysia bertaraf Zimbabwe?
  4. Apakah SPR tidak tahu bahawa ada anggota pakaian seragam juga boleh mengundi sebagai pengundi biasa dengan memiliki Ked Penganalan awam dan nama mereka timbul dalam daftar pemilih?
  5. Payah benarkah bagi SPR yang ’berwibawa’ itu untuk membuang nama-nama mereka yang telah meninggal dunia dari daftar pemilih?
  6. Dalam PRU ke 13 nanti, kita mahu melihat apa teguran SPR dalam menguruskan pilihanraya yang berwibawa, terhadap UMNO/BN yang tidak tahu membezakan kerajaan yang memerintah dengan care-taker goverment selepas parlimen dibubarkan nanti. Kita mahu melihat SPR menegur kerajaan UMNO nanti agar kerajaan selepas pembubaran parlimen tidak boleh membuat apa sahaja ikut suka hati mereka dengan melanggar perlembagaan negara sebagai cara-taker goverment. Tunjukkan wibawa kamu nanti dalam hal ini!
  7. SPR pernah berkelakuan memalukan dengan menyediakan daftar pemilihan yang yang tidak sama antara di bangsal barong dengan daftar pemilih dalam bilik mengundi. Ini pernah berlaku! Apakah ini menggambarkan kewibawaan sebuah pilihanraya. Sudah pasti apabila kes-kes seumpama ini dibangkitkan, menteri dan SPR akan senada menjawab, itu kes-kes terasing!
  8. Jika benar-benar pilihanraya di negara ini berwibawa mengapa SPR takut untuk menggunakan sistem dakwat celup jari dalam pilihanraya sebagai menambahkan lagi kewibawan SPR? Tidakkah mengarut dan auta namanya untuk menambahkan lagi kewibawaan pilihanraya dan SPR, cadangan guna dakwat tidak dilayan? Bukah itu ke arah yang lebih baik? Sebenarnya penolakan cadangan itu pasti ada udang disebalik batu!
Banyak lagi yang dapat dibuktikan betapa tempangnya pilihanraya yang dikendalikan oleh Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia. Di mana wibawanya? Hantu raya mungkin!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular