Grab the widget  IWeb Gator

Thursday, January 6, 2011

Jalan MRR2 dari Sungai Buloh – Kepong ditutup sementara Sabtu ini


KUALA LUMPUR, 6 Jan – Lebuh Raya Lingkaran Tengah 2 (MRR2) dari Sungai Buloh – Kepong akan ditutup kepada lalu lintas di kedua-dua hala mulai 10 malam Sabtu hingga 6 pagi Ahad ini, bagi kerja-kerja pembaikan jejambat Pier 28.

Menurut kenyataan, Jabatan Kerja Raya hari ini, penutupan jalan berhampiran Kompleks Desa, Kepong itu bagi membolehkan kerja membuka dan menurunkan ‘tieframe’ serta pelantar kerja yang digunakan bagi pembaikan jejambat itu yang telah siap.


Kenyataan itu menyebut pengguna boleh menggunakan beberapa laluan lencongan seperti:

* Dari arah Kuala Lumpur melalui Jalan Kepong ke Sungai Buloh: – melalui Jalan Ambong, Jalan Burung Hantu, Jalan Taman Bukit Maluri, MRR2 ke Sungai Buloh – melalui Jalan Kepong Garden, Jalan Kuang Bulan, Jalan Burung Hantu dan membuat pusingan U di persimpangan Jalan Kepong Baru, Jalan Burung Hantu, Jalan Taman Bukit Maluri MRR2 ke Sungai Buloh

Dari arah Kuala Lumpur melalui Jalan Segambut ke Sungai Buloh melalui Jalan Taman Bukit Maluri, MRR2 ke Sungai Buloh.

* Dari arah Kuala Lumpur/Selayang melalui MRR2 ke Sungai Buloh – melalui jalan keluar ke Institut Penyelidikan Perhutanan Malaysia (FRIM),Jalan Ehsan Utama, Jalan Persiaran Cemara, Persiaran Utama, MRR2 di persimpangan Lebuhraya Damansara-Puchong (LDP) ke Sungai Buloh.
- melalui jalan susur di bawah jejambat MRR2, Jalan Taman Indah Perdana, Jalan Kepong, Jalan Ampang, Jalan Burung Hantu, Jalan Taman Bukit Maluri, MRR2 ke Sungai Buloh.

* Dari arah Sungai Buloh melalui MRR2 ke Kuala Lumpur/Selayang – melalui Persiaran Utama, Persiaran Cemara, Jalan Ehsan Utama, Jalan FRIM dan masuk semula ke MRR2 di Seksyen 4.5
- melalui Persiaran Mahogany, Persiaran Cemara, Jalan Ehsan Utama, JalanFRIM dan masuk semula ke MRR2 di Seksyen 4.5 – melalui ramp Manjalara, Jalan Taman Bukit Maluri ke Jalan Kepong Baru.

Menurut kenyataan itu, pemandu juga boleh menggunakan Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) dan LDP bagi perjalanan antara Sungai Buloh dan Kuala Lumpur,menurut JKR. JKR juga akan memasang papan tanda arah dan pemberitahuan di laluan tertentu sebagai panduan kepada pengguna jalan raya.

Pemandu dinasihati merancang perjalanan lebih awal serta mematuhi arahan anggota polis trafik dan JKR yang akan menguruskan lalu lintas di kawasan itu.

Untuk keterangan lanjut, orang ramai boleh menghubungi pejabat Polis Trafik Gombak di talian 03-61262222.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular