Grab the widget  IWeb Gator

Monday, March 7, 2011

Langkah mayat aku dulu??


Lalang


Ditiup ke kanan .. ke kanan la dia ..
Kalau ke kiri .. ke kiri la plak ...
Wakakak !!!!

wartamaya

Langkah mayat aku dulu??



Skrol... skrol... berita lama di Malaysiakini, ternampak berita tentang Zahid Hamidi. Fuuhh... Macam panglima Melayu bunyi kata-katanya.


[Lagi di sini]

Lantas, ia meng-refresh-kan semula ingatan tentang apa yang berlaku pada 1998 iaitu peristiwa pemecatan dan penangkapan Anwar Ibrahim. Masa itu Zahid Hamidi merupakan salah seorang hulubalang setia Anwar Ibrahim.

Ekoran daripada peristiwa penangkapan Anwar, ramai dalam kalangan hulubalang Anwar juga ditangkap di bawah ISA. Antaranya, termasuklah Zahid Hamidi. Tapi, Zahid ditahan tak lama. Dia dibebaskan selepas lebih kurang seminggu lebih, kalau tak silap ingatan aku.

Setelah dibebaskan.... Zahid yang dulunya garang dan bersuara lantang tetiba senyap, tak bersuara. Dia menikus......

Maka... kedengaranlah sok-sek...sok-sek.... di kedai-kedai kopi menceritakan mengapa Zahid berkeadaan sedemikian. Ada yang kata dia disoalsiasat dengan cara yang kejam. Dia di-phycho dengan pelbagai ugutan. Malah, ada juga cerita yang mengatakan, kononnya... te*** dia dijentik. Aduuuhhh.... sakitnya.

Itulah cerita yang didengar. Uisy.... macam-macam cerita. Tapi.... betoi atau tidak, aku tak tahu. Wallahua'lam ler.

Tapi, apa yang pasti, Zahid Hamidi selepas dibebaskan daripada ISA, bukan lagi Zahid, hulubalang Anwar. Zahid telah buat U-turn. Dia berubah watak menjadi penjilat tegar Mahathir, hinggalah diterima semula ke pangkuan UMNO, sampailah ke hari ini.

Kalau orang bertanya... betoi ke Zahid berpaling tadah kerana tak tahan dikasari secara fizikal, mental dan emotional ketika dalam tahanan dulu dan sama ada aku percaya atau tidak?? Aku percaya ia betoi.... Aku mempunyai persepsi yang Zahid Hamidi ini... 'lembik' dan penakut. Dia tak der will power.... tidak ada guts, dan tidak ada kekuatan.

Jadi, apabila aku baca apa yang Zahid Hamidi kata seperti di atas tu.... aku tergelak besor.

Langkah mayat dia dulu???

Kah... kah... kah... kah...

Langkah mayat dia dulu atau dia yang cabut lari dulu...

Adey.... poooraaahhh!!

Kah.... kah.... kah... kah...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular