Grab the widget  IWeb Gator

Monday, March 28, 2011

Kalau rakyat asing dapat tuntut pampasan mengapa rakyat tempatan di nafikan?

DISKRIMINASI diantara RAKYAT TEMPATAN dan RAKYAT ASING jelas DILAUNGKAN oleh kerajaan UMNO/BN.
 

Wall Photo :  Zai Man
Perumahan setinggan rakyat asing sekitar kawasan MASJID pekan Telupid yang terlibat dalam kawasan pembangunan kedai LPPB telah disokong oleh ketua UMNO bahagian Beluran, James Ratib untuk mendapatkan pampasan daripada kerajaan. 

Manakala pada tahun 2003, 50 orang peniaga kecil, rakyat tempatan yang dibenarkan oleh pejabat daerah Telupid untuk menduduki kawasan gerai dan tamu yang juga terlibat dalam kawasan pembangunan kedai LPPB telah diusir saperti binatang (dengan cara memotong bekalan letrik dan air) dan tidak diberi sebarang pampasan atau penempatan semula. Ini menunjukkan bahawa orang asing telah menjadi kesukaan dan kesayangan kepada kerajaan UMNO/BN Malaysia. 

Kejadian saperti ini bukan hanya terjadi di daerah Beluran tapi telah terjadi di daerah daerah lain seluruh Sabah. 

Kalau rakyat asing dapat tuntut pampasan mengapa rakyat tempatan di nafikan?
Wall Photo :  Zai Man

Inilah bentuk Surat rakyat asing yang berlampirkan surat sokongan ketua UMNO bahagian Beluran yang menimbulkan banyak keraguan. 

1. Wujud kah 'KG. ANTILIBON LUAR' di KUAMUT? 
2. Orang bugis ini mempunyai MAYKAD daripada kerajaan UMNO/BN. 
3. Bagaimana pula boleh terjadi pengundi di Bahagian Kinabatangan di beri perlindungan di Bahagian Beluran? 

Memang kerana mereka ini Pengundi hantu, kebanyakan bugis di Telupid kononnya lahir di KUAMUT tapi tinggal di Telupid kerana tidak mempunyai tanah di KUAMUT namun mengundi di kinabatangan.

 Ini semua merupakan satu pembohongan UMNO. 
@1. Saya tidak pernah dengar kg. Antilibon luar di KUAMUT, kalau 'pengundi hantu' memang pun tinggal dalam kg. yang tidak wujud atau 'kg. Hantu'. 
@2. Maykad adalah sebutan bugis untuk Mykad, atau tidak fasih mengeja sungguhpun berjawatan 'guru mengaji' dan juga jarang menatap Mykad sebab menyedari ia diperolehi secara haram, tidak mengikut tatacara tempatan tapi patuh pada piagam Putrajaya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular