Grab the widget  IWeb Gator

Friday, February 18, 2011

Tuan Guru Menteri Besar Kelantan Nik Abdul Aziz Nik Mat telah meluangkan masa menziarahai keluarga Allahyarham Sa'aid.

Keadilan Untuk Allahyarham Sa’aid & Adik Ahmad Nizamudin

Lebih kurang jam 2:00 petang semalam, Tuan Guru Menteri Besar Kelantan Nik Abdul Aziz Nik Mat telah meluangkan masa menziarahai keluarga Allahyarham Sa'aid. terima kasih atas sumbangan yang telah di berikan oleh Tuan Guru MB dan terima kasih kerana prihatin.


Ini lebih kurang KES TEOH BENG HOCK jugalah… cuma yang ni ada seorang saksi (anak sedara mangsa)yang melihat sendiri sebelum kematian mangsa..katanya dia sempat melihat bapa sedaranya diterajang oleh pihak UPP yang menahannya..

Macam ada yang tak kena je dalam laporan akhbar2 tempatan.. apabila pakcik tu ditahan oleh pihak UPP,muka pakcik tu terus pucat lesu dan mulutnya berbuih-buih..tak kan lah mulut terus berbuih bila terserempak dg pihak UPP.. kerja seludup beras ni sudah tersedia maklum… orang2 penakut mana boleh bawa lari beras?? habis tu kenapa sampai berbuih mulut kerana takut atau lemah jantung… dengar kata pakcik ni strong dan tak ada pula penyakit gila babi.. biasanya yang jenis berbuih mulut ni ada sawan gila babi..

Kita tak nak buat andaian apa-apa, cuma anak sedaranya yg nampak pakcik dia ni diterajang oleh upp…apa2 pun kita serah pada pihak berkuasa mebuat siasatan yang setelusnya untuk mengenal pasti punca sebenar kematian Allahyarham Saaid bin Mat Hassan…Semoga Allah Mencucuri Rahmah Ke Atasnya…Aminnn

laporan Metro semalam ..

Kota Bharu– Seorang remaja yang cedera selepas terkena dua das tembakan yang dilepaskan oleh seorang pegawai kastam Unit Pencegahan Penyeludupan (UPP) Pengkalan Kubor di pekarangan Hospital Tumpat kelmarin mendakwa dia melihat bapa saudaranya ditendang oleh penguat kuasa berkenaan.

Ahmad Nizamuddin Mohamad, 19, mendakwa ketika kejadian…, dia sedang mengekori kereta Perodua Kancil yang dipandu bapa saudaranya, Said Mat Hassan, 56, dengan menaiki motosikal sebelum dihalang oleh sebuah kenderaan pacuan empat roda yang dinaiki empat anggota UPP berpakaian preman.

“Sebaik berhenti, saya nampak anggota UPP tersebut buka pintu kereta dan terus menendang pak cik sebelum menariknya keluar.

“Saya cuba membantu tetapi salah seorang anggota UPP itu mengarahkan saya supaya pergi. Sebaik sampai di rumah, saya memberitahu ahli keluarga yang lain dan pada masa itulah kami menerima panggilan mengatakan pak cik saya telah meninggal dunia,” ceritanya ketika ditemui di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) di sini semalam. -metro
………………………………………………………………………….
Budak yang melihat kejadian dalam cerita di atas telah di tembak pula oleh pihak UPP dalam pergaduhan di Hospital Tumpat seperti dalam laporan Utusan di bawah

Laporan dari Utusan… 

Remaja ditembak

Oleh YATIMIN ABDULLAH

TUMPAT 16 Feb. – Seorang remaja parah setelah terkena dua das tembakan ketika cuba menyerang anggota Unit Pencegah Penyeludupan (UPP) yang dikatakan membelasah bapa saudaranya sehingga mati. Kejadian berlaku pukul 9.20 pagi ini apabila remaja itu datang ke Hospital Tumpat (HT) di sini, bersama sekumpulan rakannya lalu bertindak menyerang empat anggota UPP yang berpakaian preman di sebuah kedai makan.

Berikutan itu berlaku pergelutan dan bagi mempertahankan diri, anggota tersebut telah melepaskan dua das tembakan yang mengenai remaja tersebut, Ahmad Nizamuddin Mohamad, 19.

Ketua Polis negeri, Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata, sebelum kejadian, empat anggota itu telah menahan sebuah kereta Perodua Kancil dalam keadaan mencurigakan di Kampung Tin dekat sini hari ini.

Katanya, penahanan pukul 7.45 pagi itu dibuat setelah anggota-anggota terbabit mengesyaki kenderaan berkenaan membawa barangan seludup.
Tambahnya, kereta itu dipandu Said Mat Hassan, 56, yang merupakan bapa saudara Ahmad Nizamuddin.

“Menyedari dia diekori, Said melarikan diri dan ketika mengejar berlaku pelanggaran sehingga menyebabkan 4WD (kenderaan pacuan empat roda) UPP mengalami kerosakan.

“Bagaimanapun sebaik sahaja ditahan, anggota itu melihat mulut Said berbuih dan mukanya dalam keadaan pucat lalu dia dibawa ke HT untuk rawatan. Namun dia meninggal dunia sejurus sampai di hospital.

“Sejurus dibawa masuk untuk pemeriksaan, anggota-anggota itu keluar dan minum di kedai di hadapan hospital sementara pemeriksaan selesai,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Menurut Abdul Rahim, pada masa sama, lima buah kereta yang dinaiki sekumpulan lelaki datang ke kedai berkenaan dan terus menyerang anggota tersebut.

Katanya, tiga daripada anggota itu berjaya meloloskan diri.

“Seorang lagi iaitu anggota dari Jabatan Kastam Diraja Malaysia yang ditugaskan di bawah UPP terus dibelasah dengan cota dan sebagainya.

“Ekoran itu, anggota tersebut cedera di kepala dan bagi mempertahankan diri, dia melepaskan dua das tembakan dan mengenai Ahmad Nizamuddin di perut dan dada kanan,” katanya.

Menurutnya, remaja terbabit kemudian dibawa ke HT untuk mendapatkan rawatan sebelum dirujuk ke Hospital Raja Perempuan Zainab II, Kota Bharu dan kini keadaannya dilaporkan stabil.

Dalam pada itu, katanya, hasil pemeriksaan di dalam kereta Perodua Kancil tersebut menemui 20 kampit beras yang dipercayai diseludup dari negara jiran.
Menurut Abdul Rahim, anggota UPP tersebut turut mendapat rawatan sebagai pesakit luar di hospital itu.

Laporan Sinar Harian

Polis Kelantan sahkan mangsa mati sakit jantung 

KOTA BHARU - Polis Kelantan mengesahkan mangsa yang mati dalam kejadian di Kampung Wakaf King, Tumpat mengalami serangan sakit jantung. 

Ketua Polis Kelantan, Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata, ia diperoleh daripada hasil bedah siasat dijalankan pakar forensik ke atas mangsa yang berasal dari Kampung Bendang Pak Yong, Tumpat 

Menurutnya, sehingga kini pihak polis masih belum melakukan sebarang tangkapan dan siasatan diteruskan secara teliti. 

“Hasil bedah siasatan mangsa meninggal akibat sakit jantung dan polis masih menyiasat kes ini,” katanya ketika dihubungi semalam. 

Dalam kejadian kira-kira jam 7.45 pagi kelmarin mangsa, Said Mat Hassan, 56, meninggal dunia sebaik tiba di Hospital Tumpat selepas dihantar oleh empat anggota Unit Pencegahan Penyeludupan (UPP). 

Mengikut laporan media kelmarin, sebelum kejadian mangsa yang menaiki sebuah kereta kancil terserempak dengan anggota UPP berpakaian preman menaiki pacuan empat roda ketika mereka menjalankan tugas rondaan penyeludupan. 

Ketika kejadian, anggota UPP mengekori kereta mangsa kerana mengesyaki lelaki terbabit membawa barangan seludup dan berjaya menahan di Kampung Wakaf King untuk pemeriksaan. 

Sebaik tiga anggota UPP keluar dari kenderaannya untuk menahan lelaki terbabit kelihatan mulutnya berbuih dan mukanya dalam keadaan pucat lalu membawanya ke hospital untuk mendapatkan rawatan. 

Hasil pemeriksaan di dalam kereta terbabit, anggota UPP turut menemui 20 kampit beras yang dipercayai diseludup dari negara jiran. 

Kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 37 Akta Senjata Api dan Seksyen 427 Kanun Keseksaan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular