Grab the widget  IWeb Gator

Tuesday, February 15, 2011

PRK Merlimau: PAS Tarik Diri?


PAS tidak akan menarik diri dari bertanding dalam pilihan raya kecil (PRK) kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) Merlimau, kata Yang DiPertua PAS Jasin, Kamaruddin Sidek.



Beliau berkata, keputusan itu dibuat oleh PAS Pusat setelah diberi mandat oleh Pakatan Rakyat.

“Kalau ada berita PAS tarik diri, ia berita baru. Tetapi tidak bincang tentang tarik diri. Kalau hendak tarik diri tentu ada perbincangan tetapi hingga hari ini tidak ada perbincangan.

“Saya ingin tegaskan PAS kekal bertanding (di Merlimau) sebagaimana yang diputuskan dalam mesyuarat Pakatan Rakyat pada 11 Februari lalu.

“KIta telah pun membuat persiapan untuk PRK Merlimau. Wang pun sudah banyak dibelanjakan,” katanya ketika dihubungi FMT hari ini.

Kamaruddin berkata demikian ketika diminta mengulas khabar angin bahawa PAS akan menarik diri dari bertanding di Merlimau.

Alasannya ialah bagi mengelak kekalahan terus memandangkan Merlimau merupakan kubu kuat BN.

Khabar angin juga mendakwa PAS akan menyokong seorang calon bebas yang akan bertanding di Merlimau.

Mengulas lanjut, Kamaruddin berkata, “PAS tidak pernah menaja seseorang untuk menjadi calon bebas. PAS juga tidak menyokong calon bebas. Tetapi tidak tahu jika Umno terdesak untuk meletakkan calon bebas di Merlimau.”

PRK Merlimau diadakan berikutan kematian wakil rakyat Datuk Mohd Hidhir Abu Hassan pada 20 Januari lalu akibat serangan jantung.

Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) menetapkan 26 Febuari sebagai hari penamaan calon dan 6 Mac hari pengundian. PAS akan mengumumkan calonnya pada 24 Februari ini.

Empat nama yang dibincangkan oleh PAS semalam ialah Setiausaha Dewan Muslimat PAS Melaka, Kintan Man, Kamaruddin, Yang Dipertua PAS Jasin Jasme Tompang dan Timbalan Yang Dipertua PAS Jasin Yuhaizan Abdullah. -FMT
greenboc
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular