Grab the widget  IWeb Gator

Monday, February 14, 2011

53 Tahun Melayu Tiru Agama Selain Islam


Melayu merasa agama Islam yang mereka anuti tidak cukup, terpaksa meniru2 agama lain, atau melayu tak ada agama sedang mencari agama selain Islam ?.

imageadakah pakain ugama selain Islam yang anak pemimpin melayu ini tiru ? (gambar anak Timbalan Menteri Perdana Ketuanan Melayu dan rakan)
Menyambut hari Kekasih atau Hari Valentine Isnin ini bercanggah dengan Islam ramai yang bising2, sedangkan Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia pada 2005 telah memutuskan bahawa sambutan Hari Kekasih adalah haram bagi seluruh umat Islam.

Kalau begitu kot ada yang masih merai atau menyambut nya kalau yang melayu nya tentu lah bukan melayu yang Islam, salah lah tanggapan selama ini melayu itu Islam dan Islam itu melayu.

Begitu juga kalau ada lagi yang bising2 dan tak senang hati dengan Fatwa diatas itu, sah lah mereka bukan dari kalangan melayu Muslim.

Setiausaha Agung MCA rakan karib parti ketuanan melayu Umno mengatakan “janganlah dikaitkan dengan mana-mana agama.” “Sambutan Hari Valentine ialah hanya untuk mengukuhkan hubungan dan bukan semestinya di kalangan pasangan muda tetapi juga yang telah berkahwin dan sudah lama berkahwin. MCA ni start dari presiden nya lagi asyik hina Islam (bukan melayu) jah, ini kerana MCA tahu kalangan pemimpin ketuanan melayu langsung tak tahu Islam, ugama bagi mereka GITU2 jah.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular