Grab the widget  IWeb Gator

Sunday, January 2, 2011

KOLEKSI BERITA MAKSIAT UMNO > MUKADIMAH


Penulis dahului mukaddimah entry ini dengan petikan berikut:
Anggota Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Syed Hamid Albar mendakwa pelbagai cara digunakan di dalam pertandingan sengit merebut jawatan di dalam parti pada masa ini, termasuk politik wang, makihamun dan ancaman..
Sengaja penulis kumpulkan balik artikel/berita terdahulu tentang rasuah, politik wang, gaduh, pukul, tumbuk sesama pemimpin dan ahli Umno menjelang PAU 2008 dahulu...
Mungkin ramai yang belum tahu, atau sudah terlupa, atau yang 'terbuat lupa'..kita tidak kisah bagi golongan yg belum tahu atau yang sudah terlupa, tetapi kita patut 'ambil kisah' apabila ada golongan yang 'sengaja buat2 terlupa'..

Golongan 'sengaja buat lupa'

Siapakah golongan yang 'terbuat lupa'? siapa lagi kalau bukan pengikut tegar parti perkauman Umno dan koncu2nya..mereka begitu asyik dan beriya2 melaporkan beberapa kekecohan yang berlaku dalam pemilihan PKR, mereka berteriak gembira musuh politikknya itu berlaku huru-hara, mereka semakin galak mengarang artikel kononnya itu adalah petanda PKR bakal hancur dan sebagainya..

Namun sedarkah mereka siapa dan bagaimana parti mereka sendiri? terlupakah mereka tentang 'bala' yang menimpa parti mereka dulu kini dan selamanya?

Maka di atas kesedaran inilah penulis cuba mengambil inisiatif utk menghimpunkan balik artikel/berita2 yang terdahulu yang berkaitan dgn "Umno-rasuah-gaduh" dalam satu entry khas..selain utk tujuan refresh (peringatan) balik pemikiran2 sesetengah golongan yang 'sengaja buat lupa', juga untuk memudahkah rujukan di masa2 hadapan...



Sebelum meneruskan pembacaan, anda di'wajib'kan untuk membaca 3 artikel di bawah yang berhubung kait dengan tagline "Umno-Rasuah-Gaduh"..

1. Koleksi GAMBAR dan VIDEO rasuah, gaduh, tumbuk sesama pemimpin Umno
2. Koleksi ulasan Pemerhati Politik dan Tokoh Akademik ttg rasuah dalam Umno
3. Koleksi ulasan Mahathir tentang barah rasuah/gaduh di dalam Umno

Untuk yang terakhirnya, segala apa yang dipaparkan dibawah adalah fakta yg diperoleh dari pelbagai sumber tanpa sebarang edit (kecuali sebahagian tajuk kes)...ini sebahagian kecil dari sumber yg diperolehi penulis, banyak lagi sebenarnya..jika kalian punyai maklumat berkaitan, sila laporkan pada penulis utk dikemaskini di sini..terima kasih..


sumber Pria Malaya


Tunggu bahagian seterusnya... (30 berita semuanya)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular