Grab the widget  IWeb Gator

Wednesday, February 16, 2011

NGO dan jadi NGU , Non Goverment but Umno


PRK Merlimau : NGO ialah Barisan Nasional?

Tidak pernah didengari bahawa Non-Goverment Organisation (NGO) itu adalah sebuah badan kerajaan. Non itu sendiri melambangkan bukan tetapi UMNO/BN semakin hari semakin bodoh dalam membezakan istilah dalam Bahasa Inggeris.

Adakah mereka tahu apa itu Non dalam Bahasa Inggeris sehinggakan terlalu jahil mengatakan NGO itu adalah Barisan Nasional. NGO ialah pertubuhan bukan kerajaan dan bukan parti politik serta ia bergerak bebas. Tetapi di Merlimau, NGO itu ada sebuah bilik gerakan yang ditaja oleh Barisan Nasional.

Melihat kepada situasi sekarang, UMNO/BN seperti ketiadaan jentera tambahan sehinggakan NGO turut dipolitikkan sama. Lebih baik tukar sahaja NGO itu kepada Barisan Nasional Government Organisation (BNGO).

Bilik gerakan itu juga adalah untuk blogger dan NGO sebagai medan untuk mereka berkempen di DUN Merlimau. Antara NGO Barisan Nasional ialah Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS), Perkasa, MAYC, Silat selendang Merah dan Gerak Insan yang bertempat di KM 24 Jalan Melaka Muar, Merlimau.

Ali Rustam juga menaja blogger-blogger untuk Barisan Nasional dengan jumlah RM20,000. Pasukan blogger tersebut adalah dikalangan blogger-blogger UMNO yang ditugaskan untuk PRK di DUN Merlimau ini.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular