Grab the widget  IWeb Gator

Sunday, February 13, 2011

Lawyers For Liberty tekad perjuang hak rakyat


PETALING JAYA: Lawyers for Liberty (LFL) sebuah badan peguam yang memperjuangkan kes-kes berkaitan hak asasi manusia dan reformasi undang-undang dilancarkan secara rasmi di Petaling Jaya semalam.

Majlis tersebut yang berlangsung di pejabat LFL di Marist Brother Educare Centre, Petaling Jaya dirasmikan Presiden Majlis Peguam, Ragunath Kesavan.
Pengarah LFL, N Surendran, dalam ucapannya berkata usaha memastikan setiap rakyat Malaysia benar-benar bebas perlu diteruskan walaupun banyak ujian akan mencabar pejuang-pejuang kebebasan.
“Zaman gelap belum berlalu namun harapan untuk kebebasan akan menjengah tanah air ini tidak lama lagi. Sementara itu kita perlu terus gigih berjuang untuk keadilan,    cekal menghadapi setiap ujian dan tidak menyerah dalam perjuangan mulia ini sehingga penindas kita rebah dan setiap rakyat Malaysia memperoleh kembali hak mereka- Kebebasan,” katanya.
LFL sebelum ini terlibat aktif dalam beberapa kes mempertahankan mereka yang dianiaya kerajaan, agensi-agensi kerajaan serta pihak berkuasa .
Di antaranya adalah kes Sarjan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) , N Tharmendran yang dituduh terlibat dalam kes kecurian enjin jet.
LFL juga turut terlibat mendapatkan keadilan bagi keluarga adik Aminul Rasyid Hamzah yang mati ditembak polis di Shah Alam.
Mereka juga turut membantu sebahagian pekerja asing projek pembinaan Istana Negara yang tidak dibayar gaji selama hampir lima bulan oleh majikan mereka. http://fun.ly/a2nr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular