Grab the widget  IWeb Gator

Tuesday, January 4, 2011

Umno dan Perkasa bakal demo habis-habisan??


Memo Pelajar Unisel: Khoo Kay Kim Dicadang Ganti Rosmah


SHAH ALAM 3 Jan. : Berpegang pada prinsip untuk bebas bersuara dan menyatakan pandangan, idealisme dan hak mereka sebagai 'third force' sekumpulan pelajar Universiti Industri Selangor (Unisel) mahukan tokoh akademik Prof Emeritus Tan Sri Dr Khoo Kay Kim sebagai Canselor mengantikan Datin Seri Rosmah Mansor.

Tegas kenyataan kumpulan itu mereka menolak pelantikan canselor pusat pengajian tinggi itu yang berlatakbelakangkan pengaruh politik sama ada dari Barisan Nasional (BN) ataupun Pakatan Rakyat.

“Seluruh mahasiswa Unisel telah bersetuju memilih ahli akademik selaku canselor baru Unisel dan menolak sekeras-kerasnya pelantikan ahli politik dalam melantik canselor baru.

“Antara sebab lain pelantikan beliau (Khoo) adalah kerana disebabkan pengalaman dan pengetahuan beliau yang luas dalam bidang akademik serta sumbangan terhadap pembangunan negara,” kata Presiden Pro Mahasiswa Unisel Muhammad Nasir Abu Bakar pada sidang media di sini.

Kenyataan itu juga menyeru agar pihak pentadbiran seharusnya berlapang dada dalam menerima kritikan dan pandangan dari mahasiswa khususnya untuk membaiki masalah yang sedia ada.

Perlu ditegaskan bahawa mahasiswa harus diberikan autoriti dalam mengerakkan idealisme mereka sendiri,

Pada 20 November lepas, isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor mengumumkan pengundurannya sebagai Canselor Unisel bagi memberi tumpuan kepada pendidikan awal kanak-kanak melalui program Permata dan kemudian pengunduran itu diperkenankan oleh Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular