Grab the widget  IWeb Gator

Saturday, December 25, 2010

Program insentif 'mellebong' peneroka diteruskan ?


from GARAMLADA 

Program 'mellebong' dan mengayamdagingkan peneroka felda diteruskan konon bagi menghargai sumbangan peneroka terhadap kemajuan industri sawit dan getah negara selain insentif kerana menghantar hasil melalui Felda. Baru sehari dua ini lah nak hargai kalau tidak kena tipu memanjang! Pakatan Rakyat nak hargai jasa guru-guru jika memerentah, riuh senegara hingga ulasan-ulasan bodohpun timbul!

Dengan program ini diharap kesilapan menipu gred sawit atau apa-apa yang peneroka terasa hati agak dapat dilupakan peneroka 'forever'. Sekurang-kurangnya bonus insentif RM100.9 juta dapat diterima sebagai ganti rugi kesilapan lampau. Maka akan sejuklah hati peneroka hasratnya !!!
Soalnya dengan insentif itu, mampukah peneroka felda dillebong dalam saat-saat semakin ramai peneroka tahu dan sedar bahawa mereka sering ditindas felda?

Peneroka dapat RM100.9 juta berbahagi sesama sendiri seramai 94,281 orang tapi ada orang yang 'bertuah' mungkin dapat untuk seorang diri atau paling-paling untuk sekeluarga atau berbahagi dengan beberapa orang kawan, RM111 juta atau RM500 juta. Agaknyalah..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular