Grab the widget  IWeb Gator

Saturday, December 25, 2010

BERSETUBUH CARA HALAL MENGIKUT PENDAPAT MUFTI


Ntah mengapa sejak kebelakangan ini umno perihatin betul dengan soal halal dan haram. Sebelum ni yang aku dok denganq pasai halal dan haran cuma dari kawan baik aku Mat Sopisaja. Kawan baik aku ni cukup perihatin dengan duit halal dan haram ni. Tapi kalau duit yang haram tu pi beli kat kedai dia yang dah tak dak orang tu jadi halal la pulak.

Umno pun lebih kurang kawan baik aku la pulak. Mula2 duit yang kerajaan Penang bagi tu kononnya haram lepas tu Menteri yang nama Lebai jamil pulak kata Pluralisme haram, lepas tu kata Syiah pulak haram. Kemarin mamat umno pakat dok kata sapa ucap selamat pada kawan2 kristian hukumnya haram. Hari ini mufti pulak kata pakai baju santa claus tu haram.

Fuh..ini sudah kira tahap taubat nasuha umno ni. aku pun betul2 dah insaf la ni... insaf tahap haram jadah kah kah kah....
................................................................................................

HARAM PAKAI BAJU SAMI SANTA CLAUS – berita hairan

Mufti Johor, Tahrir Shamsuddin menasihatkan umat Islam supaya tidak memakai pakaian atau perhiasan yang menyamai 'Santa Claus' kerana ia bercanggah dengan seruan Nabi Muhammad.

Katanya, kebanyakan umat Islam di negara ini tidak sedar dan kurang pengetahuan mengenai ilmu agama hingga menyebabkan mereka turut serta meraikan perayaan Krismas yang disambut penganut Kristian.

Setiap kali menjelang 25 Disember, ada antara orang Islam memakai pakaian itu. Bagi saya, hukumnya haram kerana ia boleh mempengaruhi dan memesongkan akidah seseorang Islam itu.
Baru-baru ini, saya ada menerima aduan daripada orang ramai yang prihatin mengenai perkara ini malah ada yang meluahkan perasaan sedih kerana ada segelintir masyarakat Islam sanggup berpakaian seperti Santa Claus, " katanya.
Aku tak nak sanggah Kenyataan Tok Mufti ni, sbb dia lebih berilmu..
.........................................................................................

PAKAI INI HARAM
Bagaimana yg ini Tok Mufti???

PAKAILAH BEGINI HUKUMNYA TAK HARAM

KAT KEDAH GANTUNG GAMBAR NI KAT SEKOLAH HARAM

TAPI GANTUNGLAH GAMBAR INI DI SEKOLAH

DUIT JUDI HARAM


TAPI TIKAM LA JUDI YANG ADA LESEN SEBAB HALAL

INI HARAM SEBAB DIA ORANG SYIAH

INI TAK HARAM SEBAB KAWAN BAIK PARTI LEBAI JAMIL

HAAA INI LAGI BEST. AKU AMBIK POSTING NI DALAM FB LEBAI KAMPUNG AKU. FUHH DIA BOH VIDEO USTAZ AZAHAR PASAI HUKUM SIMPAN GAMBAR WANITA. KAH KAH KAH.

.LEBAI NI MEMANG PANDAI BELAKON. MACAM LA KAMI TAK KENAI DIA KAH KAH KAH....HUKUM SIMPAN GAMBAR PEREMPUAN HARAM TAPI TENGOK GAMBAQ BLUE DALAM HANDPHONE TAK HARAM KAH KAH KAH...LEBAI OOO LEBAI ZAN KAT ORANG BOLEH LA HANG NAK BELAGAK WARAK... KAH KAH KAH
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular