Grab the widget  IWeb Gator

Friday, December 24, 2010

APAKAH UCAPAN HARI KRISMAS ITU PLURALISME?



Ini bukan pemimpin Pluralisme. Ini pemimpin agung yang berani lawan Amerika. Pemimpin ini tak pakai lebai macam Kazim Elias. Inilah pemimpin yang lebai Jamil benci. kenapa Lebai Jamil benci? sebab pemimpin ini lawan sama kawan lebai Jamil Amerika.
Esok Hari raya orang kristian. Jangan ucapkan selamat pada kawan2 kita yang kristian sebab nanti lebai Jamil kata kita boleh jadi kafir. Siapa lebai Jamil nak di bandingkan dengan pemimpin agung ni? Pi mampuih la dengan hang punya pluralisme wahai lebai Jamil. Aku nak ikut pemimpin agung ni nak ucapkan Selamat Hari Natal pada kawan2 aku yang Kristian.

UCAPAN HARI NATAL PRESIDEN IRAN
Sempena kelahiran Isa, anak Maryam, yang bertutur dengan kata kata Allah, merupakan Nabi yang membawa rahmat, saya ingin mengucapkan tahniah kepada pengikut pengikut agama Nabi Ibrahim, khususnya pengikut Nabi Isan dan rakyat Britain.
Isa anak kepada Maryam, merupakan pendokong keadilan, kecintaan sesama manusia, memerangi penindasan, amalan berat sebelah dan kezaliman
Segala masalah yang mencengkam manusia sepanjang zaman adalah disebabkan manusia mengikut jejak syaitan dan meninggalkan ajaran para nabi.
Sekiranya Isa masih hidup, semestinya beliau akan bersama rakyat menyanggah perbuatan buli, sikap panas baran dan memperluaskan penguasaan.

Sekiranya Isa ada pada hari ini, semestinya beliau akan meninggikan keadilan, memupuk kecintaan pada berperikemanusian, menentang pencanang perang, pendudukan haram, teroris dan pembuli seluruh dunia.
Sekiranya Isa ada pada hari ini, semestinya dia akan melawan polisi polisi menindas dan jahat yang zahir dalam sistem ekonomi dan poltik dunia masakini sebagaimana beliau melakukan semasa kehadirannya dahulu.
Semoga mesej tadi memberi satu ruang untuk mencari kebaikan dan persamaan yang wujud di dalam jiwa manusia yang inginkan kepada kehidupan yang harmoni dan berkasih sayang.
Syabas!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular