Grab the widget  IWeb Gator

Thursday, March 24, 2011

PBB TUNJUK SUKA DENGAN UMNO MASA BERPILIHAN RAYA SAHAJA....

Sudah 53 tahun merdeka UMNO tetap gagal untuk diterima oleh keseluruhan rakyat di Malaysia.


UMNO parti politik di Malaysia dan merupakan pengasas dan tulang belakang pakatan Barisan Nasional di-Malaysia. Di-Dalam Barisan Nasional terdapat banyak pecahan kompenan parti didalamnya yang mewakili setiap perjuangan masing2, UMNO dikenali sebagai penjaga nasionalisme Melayu atau ketuanan Melayu untuk semua rakyat yang berbangsa Melayu. Namun sejak sekian lama dalam tampok kuasa sekular-nya UMNO masih gagal dalam banyak aspek, salah satu contoh terbesarnya ialah UMNO masih gagal menjejak-kan walau sebatang jari dikaki-nya ke Bumi Kenyalang (Sarawak). 

SARAWAK - Umumnya Masyarakat Dayak sangat Benci dengan Keangkuhan Parti UMNO (ketuanan melayu) dan marah kerana Perjanjian 18 Pekara Sarawak bersama Malaya membentuk Malaysia tidak dihormati dan dikuatkuasakan.Ketua Menteri Sarawak telah sedar keadaan ini dan untuk mengekalkan kuasa,beliau perlu menghalang kemasukan Parti UMNO ke negeri Sarawak.Masyarakat Dayak telah di Manipulasi oleh Menteri Dayak untuk terus Menyokong walaupun tidak mendapat Pembangunan seperti yang telah dijanjikan selama 47 taun Pemerintahan Parti Barisan Nasional.Masyarakat Dayak selama ini tidak sedar hakikat Menyokong Parti Barisan Nasional adalah Sama Seperti menyokong Ketuanan Melayu.Jika UMNO masuk Sarawak akan ada Satu Revolusi Penyatuan Bangsa Dayak dan Bangsa Cina menentang Malaya yang dianggap sebagai Penjajah Sarawak selama ini.-http://www.topix.com/forum/my/sarawak/T3

Walaupun laungan menyalak "Transformasi" dari Presiden UMNO@BN, Umno tetap gagal menjadi sebuah parti yang 100% yang diterima oleh keseluruhan pecahan negeri dalam negara. 

Pada 6 mac ini bakal berlangsung PRN ke 10 Sarawak, Pemimpin dan ahli2 UMNO akan datang dari luar Sarawak boleh-lah di Ibaratkan seperti anjing2 kurap yang di upah oleh PBB dalam berkempen untuk memenangi PRN tersebut dan selepas selesai PRN itu nanti,akan dihalau-lah UMNO-UMNO itu balik ke-tempat asalnya...

*** 
PAS ada ahlinya di Sarawak,
PAS ada pejabatnya di Sarawak…
PKR ada ahlinya di Sarawak.
PKR ada pejabatnya di Sarawak…
DAP ada ahlinya di Sarawak..
DAP banyak pejabatnya di Sarawak…
UMNO ada apa di Sarawak…?????? Hanya ada puaka,jembalang,hantu dan anjing kurap yang datang dari semenanjung untuk berkempen di Sarawak….

Sumber : Madzamtoklah Madzam
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular