Grab the widget  IWeb Gator

Tuesday, December 21, 2010

1MALAYSIA 1CUEPACS

Kesian Najib. Mengapalah RAKYAT tak faham-faham. 1MALAYSIA tu tak tiru sesiapa. Tak ciplak sesiapa. ONE ISRAEL dan 1MALAYSIA mana sama? Tengok ejaannya... TAK SAMA! 1MALAYSIA ciptaan saya sendiri!
Lagi pun bila nak naikkan harga barang dan segala macam cukai, RAKYAT DIDAHULUKAN, ROSMAH DIUTAMAKAN. Mana ada ciplak? Mana ada negara lain yang ada slogan macam Malaysia?
Satu lagi, KAKITANGAN KERAJAAN, tak payahlah minta bonus. Kerajaan tak ada duit. PERMATA nak kena jaga. Tak kan kerajaan nak hutang IMF untuk bayar bonus kakitangan? Tak mengapa. Presiden Cuepacs, terimalah RM2juta untuk kos saraan (baca: belanja makan) kakitangan Cuepacs dan RM1 juta untuk ubahsuai, renovate dan cantikkan pejabat Presiden Cuepacs dan S/U Agung. Menurut Najib, nanti kalau orang datang jumpa pun, barulah nampak hebat!!  Pejabat Cuepacs dan bilik Presiden ada 'class '!
RM2 juta untuk naikkan gaji dan elaun kakitangan pejabat Cuepacs dan RM1 juta untuk renovate bangunan  cukuplah. Takkan nak sama banyak dengan jumlah renovate Seri Perdana. Itu pun dah RM3juta tuuu... Cuma Presiden kena pastikan semua ahli gabungan Cuepacs undi 1MALAYSIA dalam PRU ke-13.
Waaaa bangganya Kakitangan Kerajaan. Cuepacs akan dapat ibu pejabat yang hebat dan Presiden yang bisu untuk tahun 2011! Hidup Presiden Cuepacs!
Rasa-rasanyalah, 'Geran' RM3 juta tu supaya Presiden Cuepacs boleh duduk dalam pejabat dengan selesa dan diam-diam. Jangan bising-bising lagi fasal kerajaan tak bayar bonus kepada kakitangan kerajaan. Jangan ungkit-ungkit lagi mengenai pelarasan gaji. Alahai, kakitangan awam, melopong sajalah!!!!
Tapi, SPRM ada di mana? Oooopps.. Itu bukan rasuah. Itu geran!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular