Grab the widget  IWeb Gator

Saturday, April 23, 2011

Kerana jaminan keselamatan meyakinkan dari kerajaan UMNO/BN pindahkan sahaja kilang Lynas itu ke Putrajaya!!!


Apa yang berlaku di Pahang dalam isu kilang nadir bumi Lynas Malaysia Sdn Berhad di Gebeng sekali lagi membuktikan bahawa kerajaan UMNO/BN bukan dari jenis kerajaan yang sentiasa mengambil kira kepentingan dan keselamatan rakyat.
Kenyataan berbelit-belit dan berputar Menteri Besar yang pernah menunjuk isyarat lucah sewaktu PRK Sanggang di Pahang dahulu membuktikan segala-galanya. Kenyataan awal beliau dalam menerima bantahan rakyat ialah kilang Lynas di Gebeng itu di jamin selamat! Isunya di sini boleh pakaikah kenyataan Adnan Yaakub seorang Menteri Besar yang sentiasa beremosi itu?

Kenyataan kedua beliau apabila rakyat tidak mempercayai jaminannya ialah beliau akan menutup semua kilamng di Gebeng jika Kilang Lynas tidak dibenarkan beroperasi! Kita hendak tengok jika kilang Lynas benar-benar ditentang oleh rakyat dan terpaksa ditutup , apakah kilang-kilang lain akan ditutup juga oleh Adnan Yaakub. Lebih manis jika Adnan menyebut jika kilangLynas kesayangannya itu tidak dibenarkan beroperasi beliau akan meletak jawatan! Jika itu cabarannya barulah sesuai, ini nak tutup kilang-kilang lain. Macam budak kecik berkelahi!

Kenyataan ketiga Adnan yang sedang gubra itu ialah mengalihkan masalah kelulusan kilang Lynas itu kepada Putrajaya! Sebenarnya Adnan tak payahlah bersikap lepas tangan kepada orang-orang yang berkuasa di Putrajaya sekarang kerana Adnan dengan yang trajaya itu sebenarnya dua kali lima, lima kali dua sahaja. Maknanya kamu serupa sahaja, tetap kepala otak UMNO/APCO! Jika tidak mengenepi dan memperbodohkan rakyat bukan kamu!

Apakah rakyat Pahang masih tidak mampu untuk menilai akan sikap kerajaan UMNO yang memerintah Pahang hari ini? Apakah ini yang dikatakan kerajaan yang sentiasa mendahulukan rakyat? Itu mujur rakyat bangkang sekeras-kerasnya, kalau rakyat tidak sedar kilang itu beroperasi apakah ada difikirkan jaminan keselamatan kepada rakyat Pahang dan Kemaman di Trengganu? Elok kilang itu dipindahkan ke Putrajaya sahaja kerana jaminan keselamatan yang sahih dan meyakinkan boleh diberi kerajaan UMNO/BN! GaramLada
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular