Grab the widget  IWeb Gator

Thursday, April 21, 2011

Email 1malaysia kena bayar, bukan free.

Arhh sudah. 2 hari lepas najib cakap free. Sekarang neh cakap lain pula. Email neh email berbayar beb. Baca bawah ;


Point penting ;

1. Pemandu cakap email 1malaysia neh dulunya inisiatif kerajaan + swasta. Aik? Semalam cakap inisiatif swasta, kelmarin inisiatif kerajaan, hari neh pula dia cakap dulu ia adalah inisiatif bersama? Percakapan ini agak pusing2 lah.

2. Agensi kerajaan [ataupun lain2 agensi] perlu membayar jumlah tertentu untuk menggunakan perkhidmatan email neh. Jadi kalau dah dibayar maknanya bukanlah free lagi.

3. Tricubes neh pun ada terlibat dalam projek aplikasi mycard.  Dan terlibat dalam mesin pengimbas mycard. Patutlah mycard asyik rosak je. Kualiti mesin pengimbas pun tahap cikai2 rupa. Heh.

4. Setiap satu email [ataupun perkhidmatan] dibayar rm0.50. Lebih murah dari paper. Aik ada ka paper putih berkos rm0.50 sen sekeping yang kerajaan guna sekarang?

5. Kata dia lagi kos surat yang disalah hantar akibat alamat boleh mencecah rm2 dan email 1malaysia neh boleh membantu kerajaan melakukan penjimatan.

Aku dah taktahu nak cakap apa dah. Aku dah tak boleh nak cakap apa dah. Anggaplah 1malaysia ada 1komputer sekurang2nya di 1rumah. Okey?

Kah kah kah
kah kah kah kah
kah kah kah kah kah

Email free?
Free apa kena bayar 50 kupang?
Free ka tue? ke ada istilah free yang lain yang kita taktahu? Yelah kalau barang naik dinamakan penyelarasan harga, kalau email berbayar neh pula dikatakan email free 1malaysia?

Kah kah kah
kah kah kah kah
kah kah kah kah kah

Adooiii 1malaysia kena tipu woitt..

Ameno : Arhhh sudah penat layan penipu
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular