Grab the widget  IWeb Gator

Wednesday, March 2, 2011

RIWAYAT TANAH RIZAB MELAYU DI BAWAH KETUANAN MELAYU UMNO..-malaysiakini

Jabatan ketua pengarah dan galian...Enakman rizab melayu

MATLAMAT
...
Dengan dua objektif itu adalah diharapkan tanah-tanah kepunyaan Melayu akan berkekalan dikuasai oleh orang Melayu sepanjang zaman.
Tanah yang boleh diisytiharkan sebagai Rizab Melayu.
•Tanah Kerajaan
•Tanah Hutan Simpan
•Tanah Rizab Awam
•Tanah Milik

OBJEKTIF RIZAB MELAYU

Terdapat dua objektif utama :-

•Menyekat tanah kerajaan di dalam kawasan Rizab Melayu daripada dilupuskan dengan apa cara juapun kepada bukan Melayu

•Menyekat tanah Pegangan Melayu atau tanah Rizab Melayu daripada dibuat apa-apa urusniaga persendirian (private dealings) di antara Melayu dan bukan Melayu.
Rizab Melayu Kekal Sebagai Rizab Melayu
Mana-mana kawasan yang telah diisytiharkan sebagai Rizab Melayu hendaklah kekal sebagai Rizab Melayu melainkan ianya diisytiharkan dan diwartakan sebagai batal oleh pihak yang berkenaan.

SEBAHAGIAN TRAGEDI TANAH RIZAB MELAYU DI BAWAH KETUANAN MELAYU MANGKOK HANYUN..

1)Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.

2) Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.

26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.

3) 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vicent Tan untuk projek perlancungan.
4) Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.

5 ) 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.
Sehingga kini UMNO tidak mampu mencabar fakta yang dikeluarkan.. sila bawa ke mana2 makamah dunia utk mencabar segala fakta yang telah dikemukakan..
Selepas ini akan dibongkarkan lagi perihal nasib malang yang menimpa tanah rizab melayu yg telah diserahkan oleh pemimpin2 munafik UMNO kepada taikun cina dan india Malaysia demi mengharapkan sedikit komisyen terhadap perniagaan taikun-taikun tersebut..


BAGI BANGSA MELAYU YANG MASIH BEBAL DAN TERUS MENYOKONG UMNO :

Puak2 UMNO masih buta dgn semua penyelewengan UMNO terhadap org melayu hanya semata2 mereka digula2kan dgn Ketuanan Melayu Mangkok Hayun UMNO dan hak istimewa bumiputera.. yang entah apa2..

Selama ini kita boleh tengok dalam sector pekerjaan Cina menjadi TUAN dan Melayu menjadi KULI.. apa cerita..??
Sila kemukakan Hak istimewa Bumiputera yang korang dapat selama ni..!!!
Kalau tak de semamangnya otak LEMBU dan BABI lebih sempurna dari pada otak Para Penyokong UMNO..


Kepada Para Pencacai pengangkat Najis UMNO... Sila cabar hujah aku ni jangan nak sembunyikan diri...!!! Mari kita berdebat dan berhujah dgn fakta bukanya merapu2 macam LEMBU..


Woi... KETUANAN MELAYU YG BANGANG DAN BEBAL SEMUANYA SILA CABAR KENYATAAN AKU NI.. JANGAN BUAT2 BODOH dan jadi LEMBU...

Note :
UMNO bangga dgn Ketuanan Mangkok Hanyun depa.. sbb kerajaan UMNO dah berjanji Umat islam akan dapat tanah kekal sampai kiamat iaitu tanah kubur... itulah hak istimewa bumiputera yg dijamin oleh UMNO bagi org melayu semuanya... dgn hak istimewa tu kerajaan UMNo berjanji akan menyerahkan tanah kubur tersebut so org melayu jangan risau sbb hak istimewa bumiputera akan melindungi mereka dan mayat mereka tidak akan dibakar seperti mana mayat bangsa india dan cina.. maka disarankan bangsa melayu hendaklah bersyukur kepada kerajaan kerana memelihara hak istimewa org melayu tersebut.See More
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular