Grab the widget  IWeb Gator

Saturday, March 5, 2011

Malaysia AMAN : Guru disiplin yang "BERDISIPLIN"??

AMPANG – Seorang ketua guru disiplin di sebuah sekolah menengah di sini, mengaku tidak bersalah diMahkamah Majistret, semalam terhadap 11 tuduhan mencabul pelajar perempuan berumur antara 15 dan 16 tahun,bulan lalu.

Ismazi @ Megat Ismazi Ismail, 48, didakwa mencabul kehormatan 11 pelajar berkenaan dengan meletakkan tangannya di atas dada mereka dalam bilik guru disiplin antara jam 7.30 hingga 8.30 pagi, 25 Februari lalu. 

Guru itu didakwa mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang boleh membawa hukuman penjara maksimum 10 tahun atau denda atau sebat atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan. 

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya,Jaizah Jaafar Sidek yang menawarkan ikat jamin RM1,500 dengan seorang penjamin bagi setiap pertuduhan. 

Bagaimanapun peguam, Amir Asree Meor Nordin yang mewakili Ismazi, memohon supaya wang jaminan dikurangkan kepada RM800 bagi setiap pertuduhan memandangkan tawaran pendakwaan itu tinggi. 

Katanya, Ismazi ialah penanggung tunggal keluarga dan perlu menyara empat anak masih bersekolah kerana isterinya tidak bekerja. 

”Sejak anak guam saya ditangkap 25 Februari lalu, berita mengenainya tersebar luas menyebabkan reputasi dan maruahnya sebagai penjawat awam tercalar. 

”Tertuduh berkhidmat sebagai guru selama 23 tahun,” katanya. http://bit.ly/gd6iGA
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular