Grab the widget  IWeb Gator

Monday, February 28, 2011

PRK Kerdau : Selepas Berpuluh Tahun Memerintah, Kerdau Hanya Dapat 10 Juta?


Peruntukan hampir RM10,000,000 untuk :
  • Projek menaiktaraf pam di loji air Batu Sawar dan mengganti paip dari Rumpun Makmur ke Kampung Kerai yang bernilai RM9.25 juta.
  • Projek membina dewan terbuka yang mengandungi gelanggang serbaguna bagi masyarakat Cina di Kampung Sri Kerdau, bernilai RM400,000,
  • Projek membina kuil bagi masyarakat India (RM100,000)
  • Projek membina Balai Bomba sukarela (RM150,000).
Dalam pada itu, Najib menegaskan bahawa kesemua projek berkenaan ialah untuk memancing undi,kerana menjadi tanggungjawab kerajaan untuk mengekalkan kemenangan Barisan Nasional lebih lebih lagi jika tibanya pilihanraya kecil seperti ini. 

"Lampu jalan, rumah kos rendah dan ini semua saya memang kena cakap, sebab saya secara terang terangan membeli undi. Sebelum ini, saya pernah berjanji saya akan menjadi Perdana Menteri untuk semua kaum dan inilah buktinya," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap di dua majlis berasingan di majlis ramah mesra bersama penduduk Batu Sawar dan ramah mesra bersama masyarakat Cina, India dan Orang Asli di Kampung Baru Kerdau di sini. Katanya, kerajaan BN sentiasa melakukan projek bagi pembangunan dan keselesaan diri sendiri,merompak dan menzalimi rakyat sejak merdeka walaupun kepimpinannya silih berganti.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular