Grab the widget  IWeb Gator

Tuesday, December 28, 2010

kenderaan semakin bahaya di1malaysia..Naik basikal aje..


ha ha keselamatan di 1malaysia semakin Parah..naik basikal pun dah tak selamat...from BIJAN 

2 remaja konvoi basikal maut dirempuh van


BEGINILAH keadaan basikal yang dinaiki Mohd. Sufi dan lapan rakannya selepas dirempuh sebuah van hingga menyebabkan remaja itu maut dalam kejadian di Muar semalam.

MUAR - Hasrat sekumpulan sembilan remaja untuk pergi ke Wet World Batu Pahat yang terletak kira-kira 50 kilometer dari sini dengan mengayuh basikal musnah apabila dua daripada mereka maut manakala seorang lagi parah selepas dirempuh dari belakang oleh sebuah van semalam.
Kejadian pukul 4.30 pagi di Jalan Muar-Batu Pahat berhampiran Kompleks Penghulu Sungai Balang, di sini itu mengakibatkan Mohd. Sufi Johari, 15, maut di tempat kejadian manakala rakannya, Mohd. Amirul Nizam Awang Nudin, 17, meninggal dunia semasa dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) Muar.
Seorang lagi rakan mereka yang masih belum dikenal pasti identitinya kini sedang bertarung nyawa di ICU hospital tersebut. Enam lagi rakan mereka hanya cedera ringan.
Difahamkan, kesemua mangsa menaiki basikal masing-masing dari Kampung Simpang Baba, Jalan Salleh di sini untuk mandi-manda di Wet World Batu Pahat.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular