Grab the widget  IWeb Gator

Friday, December 31, 2010

Menteri Malaysia lebih kebal dari Presiden Israel?



Satu dunia tahu betapa jahat, kejam, dan kurang hajarnya bangsa yahudi yang mendirikan negara Israel hasil dari rompakan tanah-tanah penduduk palestin. Bangsa yang penuh muslihat ini dilihat sebagai penuh dengan muslihat dan tipu daya serta konspirasi. Baru-baru ini bekas Presiden Israel, Moshe Katsav telah dijatuhi hukuman penjara selama 4 tahun atas kesalahan rogol yang dilakukannya semasa masih memegang jawatan Presiden Israel.

Presiden Israel itu telah didesak untuk meletak jawatan kerana tuduhan rogol yang dikenakan ke atasnya oleh dua orang wanita. Dia akur dan terpaksa melepaskan jawatan orang nombor satu Israel. Akhirnya semalam, Presiden Israel ke lapan itu terpaksa merengkok di dalam penjara selama empat tahun apabila disabitkan atas kesalahan rogol yang dilakukannya.

Kalau dilihat di sini, Presiden negara Israel yang terkenal dengan kekejamannya, pembunuhannya, penipuan dan muslihatnya, ini pun tidak kebal daripada undang-undang negara. Tetapi di Malaysia, ada pemimpin yang didedahkan melakukan kes rogol, mampu bersenang lenang, tersenyum sambil menonton TV bersama keluarga.Bukan sahaja tidak menerima hukuman, siasatan pun tidak dilakukan.

Nampaknya begitu kebal menteri di Malaysia ini. Presiden Amerika Syarikat dahulu pun terpaksa meletak jawatan kerana skandal seksnya didedahkan. Ini negara apa? Negara gila! Siasatan pun tiada, apa pun tiada, nampaknya menteri lebih kebal dari sultan.


ReJaM© "Ini negara cap ayam ka? Zimbabwe pun lagi baguslah ini macam!"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular