Grab the widget  IWeb Gator

Thursday, December 30, 2010

Cuti Bola : Terengganu umum cuti Ahad ini.


25 Muharram 1432H.

Kerajaan Negeri Terengganu mengumumkan Hari Ahad 2hb Januari, 2011 adalah hari Kelepasan Am (CUTI UMUM) bagi negeri Terengganu sempena meraikan Kejayaan Malaysia menjuarai Bolasepak Suzuki AFF 2010. Portal Rasmi Kerajaan Negeri Terangganu mengumumkan perkara tersebut pada hari ini seperti dipetik "Hari Ahad 2 Januari 2011adalah hari CUTI UMUM bagi negeri Terengganu".

Saya menyarankan perkara yang sama kepada kerajaan yang diterajui oleh Pakatan Rakyat iaitu Kelantan dan Kedah namun setakat ini belum ada pengumuman mengenainya dikedua negeri yang ditadbir oleh Menteri Besar dari PAS itu.

Namun begitu Harakahdaily menyiarkan satu berita satu kenyataan dari seorang Exco Kerajaan Kelantan yang dipetik sebagai berkata Kelantan melahirkan rasa terkilan berikutan kerajaan pusat memutuskan esok, (Jumaat) sebagai cuti umum berikutan pasukan bolasepak Malaysia berjaya merangkul Piala AFF Suzuki 2010.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Pendidikan dan Dakwah Negeri, Datuk Nik Mohd Amar Abdullah, berkata tindakan kerajaan berkenaan akan merugikan beberapa buah negeri yang telah bercuti hari Jumaat.

Alasan yang diberikan oleh Datuk Nik Amar ialah Kelantan tidak boleh membawa ke hadapan cuti umum berkenaan kerana ianya jatuh pada hari Jumaat.

Namun saya tidak pasti alasan apakah yang digunakan oleh kerajaan Terengganu dalam mengumumkan cuti tersebut.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular