Grab the widget  IWeb Gator

Thursday, March 3, 2011

Pendedahan Strategi Jahat UMNO/BN di Merlimau dan Kerdau

Mengikut maklumat terbaru yang Tulang Besi dapat, terdapat ramai pengundi UMNO dan BN mahu membuat undi protes di kedua-dua DUN tersebut. Dan tampaknya UMNO sedar akan potensi pengundi mereka memprotes calon UMNO dan BN.



Maka, mereka menggunakan JKKK dan juak-juak mereka menyebarkan khabar bohong kononnya undi para pengundi di Merlimau dan Kerdau tidak rahsia. Mereka menyebarkan perkara ini kepada pengundi-pengundi.

Harapan mereka adalah pengundi2 protes ini akan kekal mengundi BN dan UMNO atas takut diketahui undi mereka semata-mata. Punyalah takut UMNO dan Barisan Nasional terhadap hukuman yang bakal diberikan oleh rakyat kepada mereka.

Sanggup mereka menyebarkan khabar-khabar bohong seperti ini. Padahal, tiada mungkin maklumat undi ini dapat diketahui umum kerana tiada cara undi dapat diketahui. Ini kerana tiada lagi nombor siri undi dikekalkan di atas kertas undi kita.

UMNO memang terpaksa menipu semata-mata untuk memastikan mereka terus menang. Kalau tak menipu, tiada siapa yang akan undi UMNO dan BN.


Penting bagi kita semua menyebarkan khaabar yang sebenar berkenaan dengan kerahsiaan undi. Ini kerana setiap undi adalah rahsia dan tidak boleh diketahui oleh sesiapa sahaja.

Tulang Besi
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular