Grab the widget  IWeb Gator

Monday, February 28, 2011

Merlimau : WANITA UMNO tergelincir dari landasan??

Merlimau,Jasin.
WANITA UMNO KECEWA : Puteri Kini Jadi Rebutan 

Wanita UMNO kini terus menjadi sebutan dan pantauan banyak pihak terutamanya dikalangan ahli parti mereka sendiri setelah dikatakan terlalu kecewa sehingga hampir menutup Bilik Gerakan Wanita Umno dalam PRK N27 Merlimau baru-baru ini.



Simpati atas nasib yang menimpa mereka maka diturunkan pula Penolong Setiausaha Wanita Umno Datuk Rosni Sohar untuk cuba memujuk dan memberikan semangat kepada semua wanita Umno semalam agar terus memberikan khidmat dengan mengambil semangat Tun Teja pula.

Beliau berkata; "Wanita Umno tidak berkecil hati atau merajuk tetapi kita sentiasa mengharapkan supaya suatu masa wanita dibei tempat untuk jadi calon. Memang sebelum ini wanita ada melakukan sedikit protes dan biasalah tergelincir sedikit dari landasan ....."

Kesian Wanita Umno di Merlimau, mungkin kaum lelaki dalam Umno pandai memujuk mereka tetapi kesannya tidak ramai wanita Umno yang hadir semasa hari penamaan calon di Politeknik Merlimau semalam. Adakah ini protes dari kalangan wanita Umno atau kaum lelaki mereka gagal memujuk wanita Umno? Tepuk dada tanya selera anda.

Yang peliknya Datuk Rosnah menyuruh wanita Umno mengikut semangat Tun Teja. Kalaulah dia ingat sejarah, Tun Teja ialah seorang jelitawan yang dibawa oleh Hang Nadim atau Hang Tuah dari bumi Pahang untuk diperisterikan kepada Sultan Mahmud Melaka. Tun Teja menjadi rebutan antara pembesar di Melaka dan Pahang. Itulah baru Tun Teja yang sebenar tetapi wanita Umno hampeh.....bukan sahaja tidak menjadi rebutan malah tidak dicalonkan oleh kepimpinan Umno dalam PRK Merlimau ini.

Wanita Umno bukanlah Tun Teja......lupakan sahaja wahai wanita Umno kerana yang menjadi rebutan sekarang ialah Puteri Umno..........(mzz)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular