Grab the widget  IWeb Gator

Monday, February 28, 2011

Siasat fitnah ke atas calon BN (Video DiDalam)

TEMERLOH -



 PAS menggesa pihak polis menyiasat fitnah yang telah dilemparkan kepada calon Barisan Nasional BN) yang meragui kelayakan akademik yang diperolehi beliau.


Menurut Pengarah Pilihanraya Kecil DUN Kerdau, Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man, fitnah tersebut telah beralih dari isu tidak lulus dalam pengajiannya kepada isu beli sijil.

Beliau menegaskan sekali lagi, fitnah tersebut bukan berasal dari PAS atau pun dari mana-mana pemimpin PAS dan juga bukan dari media rasmi PAS.

Sebaliknya, kata beliau, melalui rekod yang dicatatkan, isu tersebut muncul setelah kenyataan yang dibuat oleh Menteri Besar Pahang Dato' Adnan Yaakob beberapa hari lalu

"Ia bukan daripada kami dan tidak ada mana-mana pemimpin PAS yang membuat kenyataan tersebut, melalui rekod kami ia bermula apabila Menteri Besar membuat kenyataan mengenainya,"kata Tuan Ibrahim dalam sidang media harian di Markaz Induk Pilihanraya, Darul Hikmah, Kerdau disini, pagi ini 28 Februari.

Sementara itu, PAS menolak kenyataan Adnan yang menyatakan tidak ada isu dalam pilihanraya kecil DUN Kerdau

Turut hadir dalam sidang media tersebut adalah Timbalan Pengarah Jabatan Pilihanraya PAS Pusat YB Haji Mohd Abdul Wahid Endut yang juga ahli parlimen Kuala Terengganu dan Ahli Parlimen Kuala Selangor Dr. Dzulkifli Mohamad yang juga Ahli Jawatankuasa Induk Pilihanraya Kecil Kerdau




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular