Grab the widget  IWeb Gator

Friday, February 25, 2011

Perangai UMNO di Semua PRK dan PRU..

Di merlimau belum reda, sekarang menular di Kerdau pula
Umno mula edar risalah fitnah




TEMERLOH: Hasrat rakyat tempatan yang mahu melihat kempen bersih dalam PRK Kerdau mungkin berkubur kerana awal-awal lagi pihak Umno/BN telah menerbit dan menyebarkan risalah fitnah yang berupa hasutan.

Risalah yang dipaparkan kononnya diterbitkan oleh Pakatan Rakyat itu bertajuk ‘Kalau Program 100 Hari Pakatan Rakyat Dilaksanakan’ telah diedarkan oleh pihak tertentu di sekitar peti undi di Dun Kerdau dan termasuk di masjid-masjid hari ini.

Risalah yang mengandungi lapan halaman itu merupakan satu tuduhan dan tohmahan bagi menjawab satu persatu isu Tawaran 100 Hari janji Pakatan Rakyat jika diberi peluang menerajui negara.

Semua janji Pakatan yang terkandung dalam ‘Buku Jingga’ di jawap satu persatu secara ‘bodoh’ melalui ilustrasi kartun.

Menurut Pengarah UPU Desa Murni, Hassan Omar, yang merupakan antara yang terawal menerima risalah berkenaan, berkata ada kemungkinan ia diedarkan oleh jentera Umno dari luar.

“Saya nampak provokasi dan fitnah yang berlaku dalam PRK Tenang, Galas dan yang sebelumnya cuba dibawa ke sini oleh mereka menyebabkan penduduk tempatan merasa kurang selesa.

“Kita menyeru jentera propaganda Umno berhenti daripada melakukan kerja terdesak itu kerana ia tidak menguntungkan orang Melayu,” katanya.

Sementara itu, Timbalan Ketua Pemuda PAS Pahang, Ustaz Shahril Azman akan membuat laporan polis di IPD Temerloh petang ini berkaitan risalah fitnah terbabit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular