Grab the widget  IWeb Gator

Saturday, February 26, 2011

Mayat Pelajar Tahun Enam Ditemui Dalam Tasik Sri Gombak

Gombak: Mayat pelajar Tahun Enam Sekolah Kebangsaan Sri Gombak (SKSG) yang dipercayai terjatuh ke dalam Tasik Sri Gombak di sini, petang kelmarin, ditemui pagi semalam. 

Mayat Herman Jamaluddin, 12, ditemui tertiarap oleh Unit Penyelamat Skuba Jabatan Bomba dan Penyelamat, kira-kira sembilan meter di dasar air berhampiran laluan pintu air.
Sebelum kejadian itu, Herman kali terakhir dilihat memakai baju dan seluar sukan oleh tiga pelajar Kolej CQ-Tech yang berteduh di pondok tasik itu ketika hujan lebat, kira-kira jam 2.30 petang kelmarin.

Menurut saksi, Sivaneswaran, 19, beliau dan dua rakannya melihat mangsa cuba mengambil buah kelapa di tebing tasik bersama seorang lagi rakan.

Bagaimanapun, setengah jam kemudian, Sivaneswaran hanya melihat seorang kanak-kanak saja di lokasi itu lalu bertanya di mana rakannya berada.

“Namun kanak-kanak terbabit pucat dan terus berlari pulang. Saya ternampak rakan mangsa mengelilingi tasik dan raut wajahnya seperti merahsiakan sesuatu namun cuba mengelak ketika kami bertanya mengenai rakannya,” katanya di sini, semalam.

Pada jam 10 malam kelmarin, saksi yang pergi ke lokasi kejadian sekali lagi, menemui sepasang kasut dan beg sekolah mangsa sebelum bertindak membuat laporan polis.

Sejam kemudian, sepasukan bomba dari Balai Bomba Selayang membuat pemantauan di lokasi kejadian. Namun, berikutan cuaca gelap, bomba menyambung usaha mencari dan menyelamat pada jam 8 pagi semalam.

Ketua Operasi merangkap Ketua Pasukan Penyelamat Bomba, Japari Tajudin berkata, gerakan menyelamat menghadapi kesukaran akibat air deras dan keruh.

“Usaha menyelam terpaksa dilakukan dua kali sebelum mangsa ditemui berhampiran laluan keluar air tasik. Kita percaya mangsa dihanyutkan air deras,” katanya.

Mayat Herman kemudiannya dibawa ke Hospital Selayang (HS), di sini untuk dibedah siasat. -BH


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular