Grab the widget  IWeb Gator

Monday, February 28, 2011

JAWAB HUJAH NAJIB TENTANG RAKYAT DIPERHAMBAKAN


MAKA Najib di dalam akhbar Sinar hari ini pun berkata,

Orang kata kununnya kita perhambakan peneroka. Hamba mana yang ada tanah 10 ekar? Hamba mana yang ada rumah batu atau separuh batu atau sekurang-kurangnya bahagian depan batu?"

Begitulah bunyinya hujah Najib, dan saya harap anda semua percaya itu adalah hujah dari PM kita yang selalu kita angap bahawa PM semestinya cerdik itu.

Di era moden sekarang ini betulkah ada lagi hamba? Jika Najib beranggapan bahawa seseorang yang mempunyai rumah batu dan mempunyai tanah itu bukan hamba, ertinya masih ada lagi hamba di dalam negara ini? Beranikah Najib beri jaminan bahawa tiada lagi rakyat yang tinggal di rumah papan buruk bahkan tinggal di dalam kotak? Adakah semua rakyat di negara ini mempunyai tanah?

Maksud `diperhambakan' seperti yang dimaksudkan oleh Pembangkang itu sebenarnya diputarbelitkan oleh Najib untuk menunjukkan betapa baik dan berkebajikannya pemerintahan Umno/Bn. Tidakkah `hamba' namanya jika seseorang itu ditahan di bawah Akta zalim ISA tanpa berpeluang membela diri? Bukankah diperhambakan rasanya jika hak kita seperti hak peneroka felda diambil? Buktinya, terdapat kes di mahkamah memberi kemenangan kepada Peneroka di dalam menuntut haknya. Itu yang Najib kena faham./wfauzdin.blogspot.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular