Grab the widget  IWeb Gator

Tuesday, January 25, 2011

Sebutan Kes Cerai Senator Nor Hayati Onn 17 Februari



Saya petik:
[MStar] SHAH ALAM: Mahkamah Rendah di sini pada Isnin, menetapkan supaya kes permohonan perceraian secara taklik yang melibatkan Senator Datuk Paduka Nor Hayati Onn disebut semula pada 17 Februari depan bagi membolehkan beliau memperincikan permohonan tersebut.

Hakim Drs Atras Mohamed Zin turut menetapkan supaya kes itu disebut bersama dengan permohonan nusyuz (ingkar) yang difailkan jurutera, Ir Mohd Suffian Abdul Aziz terhadap isterinya yang juga merupakan Exco Wanita UMNO.


Kes tersebut pada awalnya ditetapkan sebagai perbicaraan pada hari ini, tetapi peguam syarie Muhammad Buruk yang mewakili Mohd Suffian, 53, membuat permohonan supaya Nor Hayati,48, memperincikan fakta yang lengkap dalam permohonan taklik.

Ini kerana, menurut Muhammad Buruk, fakta-fakta tersebut diperlukan oleh pihaknya dalam menyediakan pembelaan terhadap permohonan Nor Hayati.

Permohonan taklik difailkan oleh Nor Hayati pada 19 April lalu kerana mendakwa Mohd Suffian telah melanggar taklik yang ditandatangani pada 23 Mac 2006 di hadapan dua ahli keluarga Nor Hayati.

Mohd Suffian pula memfailkan permohonan nusyuz tersebut pada 18 Februari 2008 mengikut Seksyen 60 (2)(3) Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam Selangor 2003.
Pada prosiding Isnin, Mohd Suffian yang hadir bersama tiga anaknya, Ahmad Razali, 27, Siti Hasmah, 25, dan Ahmad Ridza, 19, kelihatan agak ‘kesal’ kerana perbicaraan kes ditangguhkan.

“Anak sulung saya yang merupakan juruterbang pulang dari Sabah untuk memberi keterangan hari ini,” katanya. Nor Hayati tidak menghadiri prosiding dan hanya diwakili peguam syarie Rubiah Jaafar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular