Grab the widget  IWeb Gator

Tuesday, December 28, 2010

Hantaran anak Tuan Guru Nik Aziz RM 1000 sahaja


ReJaM© tertarik dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Tuan Guru Nik Aziz di dalam petikan ulasannya di majlis perkahwinan perdana anjuran kerajaan negeri melibatkan 101 pasangan baru di Pusat Tarbiyah PAS Kelantan (PUTIK) di Kota Bharu hari ini.

Tuan Guru Nik Aziz sebagai dipetik dari laporan BERNAMA,

Mengenai perkahwinan, beliau menasihatkan pihak keluarga wanita mengenakan hantaran atau mas kahwin yang rendah serta berpatutan kepada pihak lelaki dan bukan membebankan mereka.

"Saya kahwin dulu hantaran RM100 sahaja untuk isteri saya. Malahan siapa nak kahwin anak saya, saya minta RM1,000 saja,"katanya.

Beliau berkata perkahwinan penting bagi mengelakkan gejala sosial buang anak dan zina di dalam masyarakat.


Para pembaca lelaki yang masih belum berumah tangga bolehla mencuba nasib, untuk pengetahuan semua anak-anak Nik Aziz memang Tip Top, manis-manis dan solehah pada pandangan mata ReJaM©. Memang beruntunglah siapa yang dapat.


Inilah salah satu langkah bijak di dalam mengurangkan zina, buang anak, pembunuhan bayi dan gejala-gejala buruk lain yang bakal timbul. Bukan dengan cara mewujudkan Sekolah Harapan yang membela golongan-golongan penzina.

Tuan Guru bukan sekadar memberi pandangan, malah beliau sendiri menawarkan hantaran yang murah untuk anak gadisnya. Hantaran anak Menteri Besar paling murah di Malaysia, mungkin juga di dunia.

ReJaM© "Hantaran dah murah dah tu, bab Agama tu yang penting nak kena stanby hehehe"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular