Grab the widget  IWeb Gator

Sunday, March 27, 2011

Video Seks: Tindakan desperado Umno

‘Kasihan Anwar! Dia diainaya  dan dizalimi’.Inilah kata-kata yang terhembur keluar dari mulut individu-individu yang duduk berbincang  sesama  mereka , di mana sahaja  sempat mereka   bertemu  dan berkumpul.
Inilah reaksi spontan  orang ramai  yang baru didedahkan dengan  berita  panas  yang  membabitkan  Ketua Pembangkang yang juga Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Anwar  Ibrahim dengan  video seks yang  telah ditayangkan kepada para wartawan dan individu tertentu termasuk ahli politik di beberapa buah hotel di sekitar Kuala Lumpur termasuk Hotel Carcosa Sri Negara  yang sebelum ini dijadikan hotel tempat penginapan  tetamu negara yang melakukan lawatan resmi ke negara ini.
Belum pun selesai kes liwat yang  kini sedang dibicarakan di mahkamah, Anwar dihadapkan pula dengan  fitnah baru video seks yang mengaitkan  pemimpin  Pakatan Rakyat itu. Konspirasi fitnah  ini didalangkan untuk membunuh karekter Anwar bagi menghalang kemaraan  pemimpin  yang  bercita-cita  untuk  menawan  Putrajaya dan mengambil alih pimpinan negara, melalui  gabungan Pakatan Rakyat,  selepas pilihanraya ke-13 nanti.
Dengan penetapan  tarikh  penamaan calon  dan  pilihanraya  DUN Sarawak , masing-masing  pada 6 April dan  16 April ini, maka  pilihanraya umum  ke-13  dijangka  diadakan tahun hadapan, sebelum tamat tempuh  mandat lima tahun yang sepatutnya berakhir pada  2013. Waktu  semakin suntuk, untuk menyelamatkan Umno-BN, Anwar perlu dihalang segera sebelum menjelang pilihanraya ke-13.
Bergantung kepada  keputusan pilihanraya DUN Sarawak,Umno-BN akan mempercepatkan  tarikh pilihanraya  umum, jika BN dapat mengekalkan kuasa di Sarawak, tetapi jika sebaliknya, atau BN tidak  dapat mengekalkan  majoriti  dua-pertiga di DUN Sarawak, BN akan  menunggu tamatnya tempoh mandat yang ada.
Konspirasi fitnah  video seks ini  menunjukkan  tindakan desperado Umno-BN terhadap Anwar  bagi menggagalkan  keupayaan  Pakatan Rakyat , gabungan PAS,PKR dan DAP yang dijangka akan  membuat kehadiran  yang kuat dalam pilihanraya ke-13 ini.
Umno-BN sedang  diburui ketakutan dan kebimbangan  untuk menghadapi pilihanraya akan  datang dan bagi mengekalkan kuasa, Umno-BN akan  menggunakan  apa sahaja  cara , tipu daya sehingga sanggup  merencana  fitnah , tindakan di luar tatasusila, tidak berakhlak , semata-mata untuk  terus memerintah.
Tindakan pembunuhan karekter Anwar  mampu  membendung kemaraan  Pakatan Rakyat dalam pilihanraya akan datang , kerana Pakatan Rakyat  tanpa Anwar, pada anggapan  Umno-BN tidak mampu  membuat kehadirannya dirasakan.
Kes liwat  kedua  kelihatan  tidak berupaya  memanjarakan Anwar seperti  kes  siri pertama  pada tahun 1998 yang  menyebabkan Anwar merengkok dalam penjara  selama  enam tahun. Tetapi ternyata konspirasi  kes liwat  pertama  dulu  penuh  dengan pelakuan  salahguna kuasa, penyelewengan  apabila  berlaku  campurtangan  kuasa eksekutif  terhadap sistem keadilan dan kehakiman.Tidak wujud   pembahagian antara kuasa eksekutif dengan  kuasa  kehakiman sebagaimana sewajarnya.
Kes liwat pertama  adalah  satu konspirasi  di peringkat  tertinggi  dan begitu juga  dengan kes yang sedang dibicarakan. Pihak pendakwa  perlu  membuktikan  kes  tanpa sebarang  keraguan dan  inilah  cabaran besar yang  sedang dihadapi  oleh pihak pendakwa.
Jika kes liwat siri kedua ini gagal untuk  mengaitkan  Anwar maka  video seks  yang mengaitkan Anwar dan didalangi oleh  tiga orang datuk ,Tan Sri Rahim Thamby Chik,  Shazryl Eskay Abdullah dan Shuib Lazim, Bendahari Perkasa , juga akan  memakan tuan.
Anwar keluar dari  siri konspirasi  fitnah ini lebih kuat dengan semangat juang lebih gigih dan kental, mendapat simpati rakyat terbanyak. Umno-BN kini terpaksa  melakukan  kawalan  kerosakan yang dilakukan  oleh  kuncu-kuncu pemimpin tertinggi mereka. Adalah wajar dan tidak keterlaluan untuk  mengatakan bahawa pendalangan  video seks ini diketahui dan direstui oleh pimpinan tertinggi Umno-BN.
Siapa yang tidak kenal  dengan  Rahim Thamby Chik, bekas Ketua Menteri  Melaka  dan  seterusnya  ramai yang mengetahui  sejarahnya semasa  dia memegang tampuk  kuasa. Pendalangan ini  adalah satu  dendam  politik  yang tidak berkesudahan terhadap Anwar.
Anwar berperanan menyebabkan  karier politik  Rahim  tersungkur, rentetan dari kes Rahim dengan saorang  gadis. Ketika itu karier politik Rahim  dalam Umno sedang  mendaki puncak dan sebagai Ketua Menteri Melaka, dia  di antara pimpinan kerajaan negeri  yang dikagumi Perdana Menteri (PM) ketika itu, Dr Mahathir Mohammad.
Anwar kini  sedang menghadapi  mehnah akibat dari penyertaannya  dalam Umno sehingga  dia menjadi Timbalan Presiden Umno dan Timbalan Perdana Menteri (TPM), sebelum dia dipecat Mahathir  kerana cuba  mencabar  kedudukan Mahathir sehinggalah  timbul konspirasi  siri kes liwat  pertama.
Semasa Anwar membuat keputusan  untuk menyertai Umno banyak pihak  menasihati Anwar supaya tidak menyertainya, tetapi Anwar  tetap dengan pendiriannya setelah  merujukkan perkara itu  kepada  beberapa pihak  yang rapat dengannya  termasuk dari luar negara.
Walaupun  perkara ini sudah menjadi sejarah, tetapi tidak salah untuk merenung sejarah. Anwar telah diingatkan bahawa  dengan menyertai Umno, maka  mau tidak mau , terpaksalah bergelumang dengan  budaya kotor dan  jijik dalam Umno. Jika kita tidak terlibat dengan budaya kotor dan  jijik itu, paling kurang , terhidu juga  bau  kotor dan jijik itu. Inilah yang  sedang menimpa Anwar  sehingga sekarang.
Tindakan konspirasi  fitnah   datuk T atau Trio Umno  ini  tidak  diambil tindakan segera oleh pihak berkuasa. Anwar telah membuat laporan polis, tetapi  kenapa pihak polis mengambil masa  yang lama untuk bertindak. Kes ini  mudah, tidak berbelit-belit. Pihak  yang  merancangnya  telah pun  membuat pengakuan.
Selain siasatan  terhadap individu  yang memangil diri mereka sebagai datuk T,pihak polis juga  sepatutnya  mengambil tindakan terhadap  siapa pemilik video  seks itu dan penayangannya. Saksi-saksi  terdiri dari  para wartawan dan individu tertentu  tentu telah dikenal pasti. Kenapa  setakat ini tiada  tindakan diambil.
Pemilikan video  seks atau  lucah  adalah satu kesalahan, apalagi jika  ia ditayang untuk tontonan ramai. Kalau premis-premis menjual video lucah atau seks  diserbu dan diambil tindakan kerana menyalahi undang-undang, kenapa pihak polis tidak bertindak menahan  mereka yang terlibat  memiliki  video  berkenaan  dan penayangannya kepada umum.
Rakyat  sedang  melihat gelagat  pihak berkuasa. Bagaimana mereka akan menanggani  kes ini. Kementerian Dalam Negeri  yang begitu ghariah pada  permulaan  perkara ini didedahkan dan menggesa  mereka yang  dilibatkan supaya membuat laporan polis, kini  membisu setelah  Anwar yang dikaitkan dan menafikan penglibatan beliau  membuat laporan polis.
Apa akan jadi kepada  datuk T yang memiliki dan menayangkan video berkenaan? Adakah pelaksanaan   undang-undang  negara ini   berbeza mengikut individu. Kredibaliti pasukan polis  sedang  tercabar  dan  pihak polis dilihat dalam keadaan serba salah.
Ketelusan  pihak polis dalam melaksanakan siasatan sangat diharapkan  oleh  rakyat bagi  membawa  kes berprofil tinggi ini  ke muka pengadilan. Budaya  politik  kotor dan menjijikkan ini perlu  dihentikan. Bersainglah  dalam medan pilihanraya  melalui proses   demokrasi  yang sebenar dalam ruang lingkup  padang permainan demokrasi yang setara, seimbang dan samarata.
Kes konspirasi fitnah  ini mampu  melonjakkan kemarahan dan kebangkitan rakyat dan ia dikhuatiri  permulaan kepada  petanda  yang boleh mencetus dan mengancam  kesetabilan dan keselamatan negara, apabila rakyat bosan  dengan tindak-tanduk ahli politik  yang  tidak bermoral  dan rendah  harga diri, akal dan hatibudinya. Harakah
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular