Grab the widget  IWeb Gator

Saturday, May 4, 2013

Panas!! Sultan Kelantan MURKA kepada calon BN


Rakaman pengisytiharan Siapa Penderhaka Di Gua Musang di dalam Majlis Ramah Mesra Ke Bawah Duli yang Maha Mulia Sultan Muhammad V Bersama Rakyat di Pusat Sivik Gua Musang, Kelantan.

Tengku Razaleigh Hamzah yang perah mempertikai kedudukan Sultan Kelantan dari segi undang-undang sedangkan kedudukan Sultan Kelantan, Sultan Muhammad Ke-V telahpun diputuskan oleh Mahkamah Persekutuan.

Akibat daripada itu Ku Li mengeluarkan kenyataan itu dia ditarik balik dua anugerah kebesaran negeri, Darjah Kerabat Yang Amat Dihormati (DK) (Al-Yunusi) dan tauliah pelantikan Ahli Yang Pertama (Seri Paduka) Bagi Darjah Kebesaran Mahkota Kelantan Yang Amat Mulia (SPMK) (Al-Muhammadi I).

Pada 5 Dis 2010, Istana Kelantan mengesahkan penarikan balik dua darjah kebesaran itu yang dikurniakan kepada Tengku Razaleigh. Ini berikutan kenyataannya sebelum itu yang disiarkan akhbar berbahasa Cina dan menyinggung perasaan Sultan Kelantan.

Tuanku Muhammad Faris Petra Tuanku Ismail Petra dimasyhurkan sebagai Sultan Kelantan pada 13 September lalu. Tengku Razaleigh, 73, yang juga Ketua Umno Gua Musang adalah datuk saudara kepada Sultan Muhammad V sebelah bondanya, Tengku Anis Tengku Abdul Hamid.

Video di atas kerabat Sultan telah membuat kempen untuk memperkenalkan penderhaka Sultan Kelantan.

Adakah Ku Li mampu mempertahan kerusi Gua Musang?? - Tranungkite



Rakaman pengisytiharan Siapa Penderhaka Di Gua Musang di dalam Majlis Ramah Mesra Ke Bawah Duli yang Maha Mulia Sultan Muhammad V Bersama Rakyat di Pusat Sivik Gua Musang, Kelantan.

21 Jamadil Akhir 1434H/ 2 Mei 2013M

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular