Grab the widget  IWeb Gator

Tuesday, February 1, 2011

Beza dan AMAT BERBEZA


President Iran Mahmoud Ahmadinejad hanya menundukkan sedikit badannya menandakan membalas hormat tanpa bersentuhan tangan.

Relax jer muka dia
Macam tak bersalah je..




Islam ajar macam ni la..

Rasulullah SAW bersabda :

عن معقل بن يسار قال : "رسول الله وقال : "إذا كان يحصل على مضروب في الرأس مع واحدة من الأدوات الخاصة بك الخياطة من الحديد لا يزال أفضل له من أن يمس امرأة لا تحل له (في محرامه)." - رواه وفي - طبرني والبيهقي، صحيح

Dari Ma’qil bin Yasaar r.a. katanya, “Rasulullah s.a.w. telah bersabda: “Sesungguhnya jika dicerca kepala salah seorang dari kalian dengan alat jahit dari besi adalah masih lebih baik baginya daripada menyentuh perempuan yang tidak halal baginya (bukan mahramnya).” (HR At-Thabrani & al-Baihaqi, sahih).

WAllahua'alam ....

Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular