Grab the widget  IWeb Gator

Tuesday, February 1, 2011

AMK lancar program gerak kerja pertama PRK Merlimau

JASIN: Jingga Walk merupakan program gerak kerja pertama KEADILAN Melaka bagi menghadapi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau Mac depan.


Ketua Angkatan Muda (AMK) KEADILAN, Shamsul Iskandar berkata, program tersebut telahpun dimulakan pada 29 Januari lalu di sekitar bandaraya Jasin.

“Pertemuan bersama masyarakat Cina bersempena sambutan Tahun Baru Cina Sabtu lalu akan dilanjutkan dengan pelbagai lagi program selepas ini.

“Alhamdulillah, saya dapati sokongan kaum Cina terhadap KEADILAN di Merlimau di luar jangkaan.

“Saya dimaklumkan sendiri oleh peniaga-peniaga di sana, mereka telah diberi RM400 daripada Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri (Ali Rustam) semasa lawatannya di lokasi yang sama sehari sebelum itu.

“Bagaimanapun mereka (penduduk) memberitahu ‘gula-gula’ (RM400) berkenaan sesekali tidak menjejaskan sokongan mereka terhadap Pakatan Rakyat,” jelas Shamsul yang juga Pengerusi Majlis Pimpinan Melaka.

Pada kunjungan itu, Shamsul bersama jawatankuasa AMK Melaka mengedarkan 1000 naskhah akhbar rasmi KEADILAN – Suara Keadilan bersama buah limau.

Mereka juga turut memperkenal dan menerangkan kepada penduduk kawasan berkenaan berhubung peranan Buku Jingga yang menggariskan program 100 Hari Pakatan Rakyat.

“Sebab itu kami menggunakan tema warna jingga malah pemilihan nama program adalah bertepatan dengan pelaksanaannya,” jelas Shamsul.

Kerusi DUN Merlimau kosong berikutan kematian penyandangnya, Datuk Mohamad Hidhir Abu Hassan, 54, pada 20 Januari lalu akibat serangan jantung.

Pada pilihan raya umum 2008, Mohamad Hidhir menewaskan calon PAS, Jasme Tompang dengan majoriti 2,154 undi.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 26 Februari sebagai tarikh penamaan calon dan sekiranya ada pertandingan, pengundian pada 6 Mac.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular