Grab the widget  IWeb Gator

Tuesday, January 25, 2011

HU PHANG CHAW CABAR MCA DAN GERAKAN DEBAT



بسم الله الرحمن الرحيم


DHPP Sedia Berdebat MCA dan Gerakan



LABIS, 24 Jan - Hu Pang Chaw, Ketua Dewan Himpunan Penyokong PAS Pusat (DHPP) meminta parti komponen Barisan Nasional (BN), MCA dan Gerakan jangan memutarbelitkan isu Islam demi kepentingan politik.



Menurut beliau, sekiranya MCA dan Gerakan faham berkenaan Islam, sudah pasti mereka tidak akan menakutkan pengundi-pengundi Cina di Dun Tenang dengan kenyataan yang negatif terhadap Islam.



"Jangan tunjuk kepandaian dengan agak mereka itu seperti seorang imam," ujarnya mengulas isu calon PAS Normala Sudirman yang enggan bersalam dengan lelaki dalam kempen pilihan DUN Tenang yang dibangkitkan oleh Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek.



Bukan Presiden MCA itu sahaja, malah Ketua Wanita Gerakan, Datuk Tan Lian Hoe yang turut memainkan isu ini lambang orang agama dalam Umno gagal menerapkan Islam dalam BN.



Jelas Hu, ada tradisi negara luar yang tidak bejabat tangan seperti wanita di Thailand. Mereka tidak berjabat tangan dengan lelaki.



"DHPP menyokong perjuangan PAS, mencabar MCA untuk berdebat secara terbuka jika isu ini jika mereka masih tidak faham," tambahnya ketika menjawab temubual wartawan Sinar.



Dalam perkembangan sama, Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad berkata PAS bangga DAP, PKR jawab isu bersalam.



"PAS merasa bangga isu bersalam itu dijawab oleh rakan-rakan DAP dan PKR yang bukan Islam," jelasnya.



Note: Kah..kah..kah..kah.. Inilah bezanya UMNO dan PAS.. cina yang menyokong dan rapat dengan PAS semakin hari semakin faham dan menerima akan hukum serta larangan dalam islam. Tapi cina yang rapat dan menyokong UMNO semakin hari semakin kurang ajar serta lancang mulut mereka semua mempertikaikan akan hukum dan agama islam.. Kah..kah..kah..kah.. Terima Kasih UMNO kerana anda telah berjaya mentarbiyahkan cina ini menjadi kurang ajar pada agama islam yang anda akui sebagai agama anda semua.. Terima kasih UMNO kerana diam membisu bila agama anda dipermainkan... Terima kasih juga kepada Ghani Othman kerana turut sama mencaci agama islam agama kamu sendiri hanya kerana ingin membela cina kaki kongkek ini.. Kah..kah..kah..kah.. Biar islam tergadai biar islam dicaci maki asalkan cina sokong umno... Kah..kah..kah..kah... ibrahim ali, zol nordin, jamil khir dan harus sana sini pun mesti suka kan... Kah..kah..kah..kah.. Hidup umno...



Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga).- Riwayat Tirmidzi, Nasae’i dan Hakim.


rubbertapperz.blogspot.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular