Grab the widget  IWeb Gator

Sunday, January 23, 2011

calon Be End ini ternyata penipu besar


CiLiK© benar-benar dah muak dengan gaya kempen yang dilakukan oleh pencacai-pencacai UMNGOK dan Be End! Tak habis-habis dengan fitnah zina yang direka-reka oleh mereka! Sebaik sahaja calon PAS Cikgu Mala diumumkan sebagai calon sebelum ini, para pencacai UMNGOK melontarkan fitnah kononnya Puan Normala Sudirman pernah melakukan zina sebelum berkahwin dengan Maarof, suaminya kini rujuk link ini [Cikgu Mala difitnah].
Baiklah oleh kerana gerombolan pencacai sibuk memfitnah calon PAS, mereka terlupa bahawa calon BN yang mereka agung-agungkan sebenarnya memiliki rahsia besar! Bermula dari hari ini, MiLo SuaM akan membongkarkan satu persatu rahsia tersebut beserta buktinyasekali. Harap-harap gerombolan pencacai UMNGOK dan Be End bersedia untuk menutup kemaluan calon Be End yang bakal MiLo SuaM bongkarkan!

Pendedahan ini akan membuatkan semua penyokong Be End dan UMNGOK beserta calon Be End tersebut bagai cacing kepanasan. Rahsia-rahsia beserta dokumen ini diperolehi dari sumber yang dipercayai. CiLiK© akan dedahkan semua rahsia ini beserta bukti. Jangan terkejut, kerana calon Be End ini ternyata penipu besar dan boleh dikategorikan sebagai perompak harta rakyat! Malah beliau juga mempunyai kes mahkamah dan terbukti bersalah!

Tak tumbuh tak melata, tak sungguh MiLo SuaM tak kata! Menentang dengan fakta bukan auta! Nantikan pendedahan demi pendedahan yang akan dibongkarkan!

Sebelum itu, apa yang pembaca perlu ketahui, Calon BN merupakan Penolong Pegawai Daerah Kecil Rengit, Mohd. Azhar Ibrahim, 39, dipilih sebagai calon Barisan Nasional (BN) bagi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor kawasan Tenang pada 30 Januari ini [Utusan].

CiLiK© tertarik dengan satu gambar yang berlegar di ruang facebook berkaitan satu persoalan mengenai calon UMNGOK Barisan Nasional, Datuk Mohd Azahar Ibrahim atau nama glamornya Datuk AI. Rujuk gambar di bawah ini :



Ada persoalan yang timbul. Mengapa Datuk AI ditukarkan dari Segamat ke Rengit? Dalam bahasa yang paling mudah, kenapa dari Daerah Segamat yang besar kepada Daerah kecil di Rengit? Ini bermakna, walaupun jawatan beliau masih ADO di Rengit, namun grade beliau telah turun. Masakan boleh jadi begini. Sekiranya beliau seorang penjawat awam yang perform dalam menjalankan kerja, mustahil beliau akan diturunkan grade. Sepatutnya, dari ADO di Segamat kepada DO Ini baru betul!

Sila lihat sendiri, dan nilaikan bagaimana calon BN ini telah diturunkan pangkat dari ADO daerah yang besar (Segamat) kepada ADO untuk daerah yang kecil (Rengit) sila rujuk link ini [ADO Segamat] dan [ADO Rengit]

Kebetulan CiLiK© ada di DUN Tenang, maka CiLiK© berasakan perlu untuk isu ini disiasat. Sementara menantikan pengumuman calon yang bertanding, CiLiK© cuba menyelongkar isu pertukaran Datuk Ai ini daripada beberapa orang responden yang mengaku diri mereka dari Daerah Segamat.

Menurut responden, kes Datuk Ai ini sebenarnya telah tersebar hangat di kalangan staff Pejabat Daerah Segamat itu sendiri bahkan diketahui oleh kebanyakan warga Segamat. Apa kesnya? Sekitar tahun 2003, Datuk Ai telah menyalahgunakan kuasa ADO beliau untuk melelong sebidang tanah di Mukim Jabi Segamat kepada pembeli tanpa pengetahuan tuan tanah.

Lantaran daripada itu, tuan tanah telah memfailkan kes ini ke mahkamah pada tahun 2004. Benarkah dakwaan ini? Tunggu pendedahan yang seterusnya.

CiLiK© "Di hari penamaan calon, Datuk Ai berazam untuk menyelesaikan isu tanah pengundi di DUN Tenang? Hehe.. Boleh percaya ke Datuk Ai? Nak selesai bagi habis ke tanah orang kampung?"-/ Milo Suam
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular