Grab the widget  IWeb Gator

Wednesday, January 26, 2011

Alahai Ahmad Maslan...



Saya tidak boleh bayangkan bagaimana Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan, yang bertaraf timbalan menteri, boleh mencabar Pakatan Rakyat (PR) menurunkan harga minyak di empat negeri yang diperintahnya supaya tidak berlaku kenaikan harga barang.

Berita Harian Online melaporkan, ketika berkempen di PRK Tenang di pekan Labis, beliau secara jelas mencabar jika PR hebat, sila segera turunkan harga barangan seperti harga petrol di Kedah, Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan. 
"Jangan tunggu selepas pilihan raya kerana mereka sudah dapat perintah empat negeri itu, saya cabar mereka cari duit dan beri subsidi supaya harga barang di empat negeri itu turun," katanya selepas bersarapan pagi bersama penduduk di warung Kampung Tenang di sini, hari ini. 

"Cari duit beri subsidi kepada pengusaha stesen minyak supaya RON95 dari RM1.90 mungkin diturunkan menjadi RM1.50 seliter. Saya cabar turunkan harga petrol satu dulu cukuplah, kalau banyak nanti mereka tidak mampu," katanya. 

Barangkali, Ahmad Maslan itu berkempen depan pelajar Tadika Kemas, yang menganggap bahawa Kementerian Perdagangan Negeri yang menguasai harga barangan, boleh ditubuhkan di negeri-negeri.

Barangkali, Ahmad Maslan juga tidak dapat membezakan antara kuasa-kuasa kerajaan negeri dan kerajaan Pusat.

Barangkali, pendengar kempen Ahmad Maslan pemikiran mereka setaraf dengannya.

Hujah Ahmad Maslan ini sama standard dengan hujah JKKK kampung, yang apabila PAS minta dilaksanakan hukum Islam, mereka minta PAS laksanakan dulu di Kelantan!

Kenapalah kita dianugerahkan menteri yang kepala hotak sama standard dengan JKKK?


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular