Grab the widget  IWeb Gator

Tuesday, January 25, 2011

Ah ah ah..Paper Pengampu..silap Tafsiran


Khalid mengaku kalah

Oleh MEGAT RAMLI MEGAT RAOF
megat@kosmo.com.my
SEBAHAGIAN daripada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Barisan Nasional yang hadir pada sidang tergempar Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor semalam.


SHAH ALAM - Seperti dijangka, kerajaan Selangor yang diperintah Pakatan Rakyat gagal meraih sokongan majoriti dua pertiga dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) untuk meluluskan draf pindaan Perkara 52(1) Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor 1959 di sini semalam.
Ini bermakna pelantikan Setiausaha Kerajaan Negeri yang baru, Datuk Mohamed Khusrin Munawi yang dipertikaikan oleh kerajaan negeri sebelum ini adalah sah di sisi undang-undang.
Keputusan tersebut adalah hasil pengiraan undian belah bahagi yang dijalankan pada pukul 6.20 petang apabila seramai 34 Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) daripada Pakatan Rakyat menyokong usul pindaan tersebut manakala 20 ADUN daripada Barisan Nasional (BN) menolak.
Malah lebih memalukan, Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pada sidang akhbar di luar lobi Dewan semasa sesi perbahasan berlangsung telah pun mengaku kalah apabila menyedari pihaknya tidak mendapat sokongan dua pertiga ahli Dewan.
Kerajaan negeri di bawah pimpinan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim perlu mendapat sokongan daripada 38 ahli Dewan untuk meluluskan pindaan tersebut.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular