Grab the widget  IWeb Gator

Monday, March 21, 2011

SIDANG DUN PERAK: SOKONG BOIKOT!

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) menyokong penuh kenyataan Datuk Seri Ir Haji Mohammad Nizar Jamaluddin untuk mengambil pendirian untuk memboikot Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak berikutan kawalan ketat oleh Pasukan Polis DiRaja Malaysia (PDRM) semenjak rampasan kuasa awal Februari 2009 yang lalu dan DPPN Pk melihat bahawa tindakan tersebut adalah wajar.

Bagi DPPN Pk, pelbagai sekatan tersebut seperti menghadkan pemerhati untuk hadir, meletakkan pengamal media di dalam bilik khas, memendekkan persidangan tanpa notis yang jelas, menyekat ruang kepada ADUN untuk berucap, tidak membenarkan siaran langsung Persidangan DUN berjalan dan terlalu banyak Polis yang berada di luar dan dalam Dewan termasuk Persidangan terbaru yang lalu atas diluar kebiasaan dan seolah ada agenda tertentu dipihak kerajaan negeri.

Kenyataan sinis Datuk Seri Dr Haji Zambry Abdul Kadir di dalam menafikan perkara ini amat mendukacitakan. Datuk Seri Zambry berbohong di dalam perkara ini, sepatutnya beliau mengemukakan fakta sebenar jika benar rakyat menerima Kerajaan Negeri yang ada. DPPN Pk mencabar agar semua sekatan tersebut dihapuskan jika benar kerajaan negeri telus di dalam urusan pentadbiran mereka selama ini semenjak rampasan kuasa dahulu.

Ataupun sikap dan keburukan sebelum jatuh dahulu sama sehingga merampas kembali pentadbiran kerajaan negeri dan tidak berubah sama sekali. Sikap inilah yang terus akan ditolak oleh rakyat kerana Barisan Nasional (BN) tidak sedarkan diri mereka. Rakyat wajar menghukum sekali lagi BN dengan rekod tambahan iaitu merampas kuasa pemerintahan daripada Pakatan Rakyat (PR) dahulu.

DR RAJA AHMAD AL-HISS
Setiausaha,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular