Grab the widget  IWeb Gator

Wednesday, February 2, 2011

Kenyataan Media : Jangan ada unsur balas dendam, segera bawa pulang semua rakyat Malaysia di Mesir.



28 Safar 1432H.
Kenyataan Media.

Berhubung dengan pergolakan politik yang berlaku di Negara Mesir yang telah mencecah tempoh hampir sebulan saya suka untuk mengeluarkan beberapa kenyataan berkaitannya:-

1. Saya sangat kesal dan masih tertanya-tanya apakah tindakan yang sebenarnya yang akan dilakukan oleh Kerajaan Malaysia untuk menyelamatkan warga malaysia yang berada disana yang kebanyakannnya dari kalangan penuntut Malaysia yang belajar dalam berbagai jurusan.

2. Segala langkah yang diumumkan oleh PM Malaysia adalah sangat dihargai antaranya pengumuman membawa keluar pelajar Malaysia dari Mesir menerusi laut dan udara, namun saya rasa tindakan kepada pengumuman itu sangat lambat dan telah menimbulkan kebimbangan dan rasa kesal dari kebanyakan ibu bapa yang mengharapkan anak-anak mereka dibawa keluar dari bumi Mesir secepat mungkin.

3. Umumnya mereka bercakap dan ingin melihat tindakan drastik dari pihak kerajaan seperti yang dilakukan oleh Kerajaan Taiwan dan China serta beberapa negara lain.

4. Keadaan keselamatan di Mesir yang bertambah buruk dan mendedahkan semua warga Malaysia yang berada di sana merupakan alasan yang sangat kuat kepada Kerajaan Malaysia untuk mempercepatkan tindakan untuk membawa keluar warga Malaysia.

5. Saya yakin Kerajaan Malaysia mempunyai kewangan yang cukup serta wajar untuk membiayai usaha membawa pulang rakyat Malaysia.

6. Disamping itu kita mempunyai kementerian, agensi dan perwakilan yang cukup untuk menguruskan berbagai urusan yang berkaitan dengan usaha menyelamatkan warga Malaysia .

7. Akhirnya saya sangat berharap tidak ada apa-apa unsur balas dendam dan membiarkan segolongan rakyat Malaysia yang sedang menuntut ilmu di Mesir yang tidak menyokong UMNO dan BN kerana mereka telah memahami ajaran Islam yang sebenar. Sehinggakan segala usaha untuk membawa mereka semacam dilambatkan oleh pihak-pihak tertentu.

Kenyataan Media , 2 Feb. 2011

Pengerusi Idham Care/
ADUN Titi Serong
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular