Grab the widget  IWeb Gator

Saturday, January 15, 2011

KOLEKSI BERITA MAKSIAT UMNO > BAHAGIAN 6


BERITA 11

(Sempat lagi penyokong Umno buat 'demontrasi' tgh2 mesyuarat'...)

22 cawangan Wanita Umno Pasir Mas bantah mesyuarat
PASIR MAS: Anggota 23 cawangan Wanita Umno Bahagian Pasir Mas hari ini berkumpul secara aman di hadapan dewan Sekolah Menengah Kebangsaan Sultan Ibrahim 1 di sini, hari ini bagi membantah persidangan perwakilan Wanita Umno bahagian itu.

Wakil kumpulan itu, Zubaidah Awang Chik, berkata mereka menuntut mesyuarat itu dibatalkan berikutan pembatalan mesyuarat 23 cawangan itu yang dikatakan tidak sah.

“Kami berasa cukup tidak puas hati kerana mesyuarat 23 cawangan Wanita dari 25 hingga 31 Julai lalu dibatalkan dengan sebab yang tidak kukuh malahan kami juga tidak diberikan penjelasan yang sewajarnya,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Sumber: Agendadaily

BERITA 12

(Bukan setakat PRU, pemilihan parti pun ada kes kertas undi tipu..umno2...)

Kertas undi lebihan 'masuk' lokap polis

ALOR GAJAH: Kertas undi bagi menentukan calon Ketua Umno bahagian Alor Gajah terpaksa dihantar ke Balai Polis Selandar, tengah malam tadi, apabila didapati berlaku lebihan dari segi jumlah.

Berikutan itu, keputusan bagi jawatan berkenaan yang membabitkan perebutan antara Exco Kerajaan Negeri, Datuk Abdul Ghafarr Atan dan bekas Naib Ketua Umno bahagian itu, Datuk Abdul Kadir Daud, terpaksa ditangguhkan selepas proses pengiraan berlarutan sejak jam 1.30 tengah hari.

Jawatankuasa Pemilih terpaksa menangguhkan keputusan itu dan membawa kertas undi itu ke balai polis selepas jumlah undi didapati bertambah sebanyak tiga, iaitu daripada 395 menjadi 398.

Keputusan menghantar kertas undi itu ke Balai Polis Selandar diputuskan oleh wakil Perhubungan Umno Negeri, Datuk Latiff Tamby Chik, kira-kira jam 12.00 tengah malam.

Semua kertas undi itu yang disimpan dalam sebuah kotak di lokap Balai Polis Selandar jam 12.40 tengah malam tadi dengan disaksikan Abdul Ghafarr dan Abdul Kadir

Sumber: pasbagandatoh

sumber RuangBicaraPrimalaya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular