Grab the widget  IWeb Gator

Friday, January 14, 2011

Bilangan Pelancong Ke Kelantan Meningkat 10.7% pada Tahun 2010





The Star melaporkan pada 14 Januari 2010, N37, bilangan kedatangan pelancong ke Kelantan meingkat 10.7% berbanding tahun 2009.

Speanjang pemerintahan PAS Kelantan dari 1990, fitnah yang biasa dilayangkan oleh UMNO adalah Kelantan negeri mundur dan bangkrap.

Nampaknya fitnah tersebut semakin hari semakin hilang kesannya. Masakan negeri yang mundur dan terkebalakang mampu menaikkan kadar kemasukan pelancong sehingga begitu banyak.

Laporan ini memetik kenyataan Pengarah Pelancongan Malaysia Kelantan, Zurina Abdul Samad yang mengesahkan kenaikan kadar pelancong ke Kelantan ini.

Laporan ini jelas satu tamparan hebat kepada UMNO dan Najib Tun Razak kerana ia membuktikan Kelantan mampu memberi sumbangan besar kepada kenaikan ekonomi negara dan industri pelancongan TANPA melanggar batas-batas syarak.

UMNO/Najib kena jawab, mengapa mahu membina hub hiburan semata-mata mahu menarik pelancong. Adakah Najib mahu menjadikan Malaysia seperti Thailand atau Macau yang terkenal dengan industri hiburan serta seks mereka?

Tulang Besi from Malaysia Waves 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular