Grab the widget  IWeb Gator

Friday, January 14, 2011

Aduhai Ikan Temenung pon sampai RM14/kg


"Cukup sengsara, derita, zalim. Itulah ungkapan digambarkan. Apakan tidak seluruh barang runcit dipasaran naik sampai melangit. Kerajaan BN/UMNO dan kementerian yang jaga harga barang Datuk Ismail Sabri GAGAL DAN TIDAK MAMPU mengawal harga barang runcit di pasaran.

Menteri Ismail Sabri sepatutnya diberi nama baru "KEMENTERIAN NAIK HARGA BARANG MALAYSIA.

Kerajaan BN/UMNO membisu dan pekak malah tidak berfungsi. Untuk rekod selepas harga bahan bakar naik seluruh bahan runcit pengguna naik harga tanpa kawalan dan respon dari kerajaan.

Di Terengganu harga sayur dan ikan naik cukup tinggi. Ikan kembong dipasaran terbuka dijual dengan harga RM14.00 satu kilo. Harga bawang, cka, telur, sehinggga asam jawa naik harga.

Rayuan kami sebagai pengguna dan berpendapatan tidak tetap "wahai kerajaan BN/UMNO dan Kementerian yang jaga barang naik bertindaklah dan mencari jalan untuk mengatasinya.


PM Datuk Najib dan kabinetnya serta menteri Datuk Seri Paduka Puan Rosmah Mansor jangan pandang keatas tolong lihat dibawah.

Rakyat cukup menderita. Kakitangan kerajan yang ada satu juta mungkin tidak marasainya separah rakyat yang yang tidak tetap pendapatannya.

Najib hentikan cakap "Tranfomasi Politik, Tranfomasi Ekonomi, Tranfomasi antah berantah yang diperkatakan. Semuanya tidak memberi kesan kepada rakyat seperti kami. Hanya semua Tranformasi dan bermacam jenama hanya untuk kenyang perut , membuncit perut, pennuhi kocek kroni dan menyelaat kroni dan pembodek BN/UMNO.

NAJIB DAN KABINET BN/UMNO DAN SEMUA PEIMPINNYA RAKYAT CUKUP MENDERITA DAN HIDUP SUDAH TIDAK TENTERAM DIATAS TINDAKAN ZALIM KERAJAANBN.UMNO DIATAS KENAIKKAN SELURUH HARGA BARANG RUNCIT DIPASARAN. CUKUP JELAS BN/UMNO PEMBOHONG DAN PENIPU."

Oleh: mohdnoorawang
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular