Grab the widget  IWeb Gator

Monday, January 31, 2011

Hero ketuanan Melayu-Umno Dulu,Kini dan Selamanya

Hero ketuanan Melayu-Umno Dulu,Kini dan Selamany
usinkata; ...

PRK DUN Tenang sudah melepaskan sauhnya nun jauh ke dasar lautan..Dan kini para penganalisa politiksedang sibuk mengira-gira peratusan jumlah pengundian disetiap peti undi dan kawasan berdasarkan pola pecahan kaum Melayu-Cina-India dan lain-lain.



Tahniah kepada Umno kerana berjaya mengalahkan PAS/PR dan seterusnya menambahkan lagi majoriti yang dimenanginya pada 2008 yang lalu.



Banyak faktor-faktor kemenangan yg dimiliki oleh Umno akan dihuraikan oleh pelbagai penganalisa politik nanti..

Maka disini ..satu persoalan yg sedang belegar-legar dikepala ..adakah berkemungkinan faktor penyumbang peningkatan didorong oleh suara dari seberang tambak iaitu lebih jelas lagi Menteri Mentor Negara Pulau Singa @ Singapura dimana tidak lain dan tidak bukan susu tubuh yang bernama LEE KUAN YEW..

Adakah Lee Kua Yew terbabit sama didalam kempen Umno utk memenangi PRK DUN Tenang..?

Apakah sesudah MCA gagal utk meyakinkan kepada pengundi kaum Cina dengan isu Negara Islam PAS dan isu "salam sarung tangan" calon muslimat PAS..Umno sengaja membiarkan undi kaum cina masuk ke dalam peti undi PAS dan Umno melalui lidah rasminya Utusan Malaysia berkempen menakutkan Melayu dan seterusnya memaksa Melayu mengundi dacing..?

Dan jangan dilupakan..DUN Tenang ini berada didalam Negeri Johor bersempadanan dengan Singapura pula?

Hati ini mula tergerak apabila melihat tajuk laporan akhbar dari Utusan Malaysia pada 27.1.11 dimana tertera nama Menteri Mentor Singpura dimuka hadapan akhbar itu - BERITA UTAMA; KUAN YEW TAKUT NEGARA JIRAN

Pada 28.1.11 didalam laporan akhbar yang sama nama Lee Kuan Yew naik lagi dan pada tarikh tersebut laporan mengenainya dipaparkan diruang RENCANA ; ANTARA MCA,DAP DAN LEE KUAN YEW

Dan paling mengujakan hati ini apabila disaat-saat akhir sebelum pintu pusat pengundian dibuka pada 30.1.11 Umno masih lagi berkempen walaupun sudah tamat hari berkempen bagi semua parti yang bertanding di PRK DUN Tenang..BN melalui media rasmi UMNO iaitu Utusan Malaysia melancarkan kempen "haram disisi PR" dengan terlancarnya laporan muka hadapan - BERITA UTAMA; KUAN YEW KETEPIKAN AGAMA 

Bagi hati ini..jelas dan terang Umno berjaya didalam kempenya utk menarik perhatian pengundi Melayu dengan menggunakan Lee Kuan Yew sebagai umpan..apatahlagi peningkatan undi dari kaum Melayu sehingga melonjakan majoriti yg diperolehi lebih dari 1000 undi berbanding 2008.

Kenapa kempen percuma dari Lee Kuan Yew ini sangat berharga buat BN/UMNO..?



Mari kita soroti pandangan yang dikeluarkan oleh Allahyarham Rustam A.Sani didalam naskah terakhir beliau KETEMU DI ALUR ZAMAN yg menceritakan susuk tubuh Lee Kuan Yew..

Petikan dari Bab 3; ..Sebagaimana biasanya,apa sahaja yang diperkatakan Menteri Mentor Singapura,Lee Kuan Yew,tentang politik Malaysia mahupun tentang hubungan Malaysia-Singapura akan menimbulkan reaksi gempar dikalangan rakyat umum di negara ini.(Malaysia)

Lee Kuan Yew sering dianggap sebagai realiti yang lebih besar daripada kehidupan ini sendiri.Dalam kerangka wacana politik negara ini yang begitu tebal ciri perkauaman-misalnya dikalangan orang-orang Umno-Lee Kuan Yew sering digambarkan sebagai musuh ketat lagi berbahaya.

Nasib orang Melayu Singapura,dan penindasan mereka oleh Lee Kuan Yew dan kerajaan Singapura,sering dikemukakan sebagai contoh dan amaran tentang apa yang akan terjadi kepada orang Melayu jika kuasa politik terlepas dari tangan orang Melayu-maksudnya terlepas dari tangan Umno-dan direbut oleh Lee Kuan Yew dan kaumnya.

Pemimpin politik yang bersikap perkauman di Malaysia-akan memperalatkan negara jiran terdekat mereka sama seperti negara Israel memperalatkan peristiwa Holocaust; yakni utk membela kewujudanya dan mencipta momok asing yang dikatakan akan membahayakan kewujudan itu (Malaysia).

Bagi hati ini..apa yg diperkatakan tadi bukanlah merujuk 100% ianya adalah salah satu faktor kemenangan Umno di PRK DUN Tenang..apa yang dikatakan sebentar tadi hanyalah persoalan yg tidak pernah mati untuk difikirkan..untuk itu biarlah jawapan samada Lee Kuan Yew ini benar-benar salah satu kempen yang paling berjaya buat Umno dijawap oleh hati dan minda masing-masing..

Hati ini suka sekali nak mengata..kemenangan di PRK DUN Tenang bukanlah BN yang menang..tetapi Umno yang menjadi Juaranya..

Akhirkata dari hati ini...kepercayaan bahawa Lee Kuan Yew akan berterusan menjadi bahan kempen percuma untuk BN akan berterusan sehinggalah Lee Kuan Yew menutup mata dan bersemadi disebelah mendiang isteri beliau mantan "First Lady Singapura" Kwa Geok Choo.
Terkata oleh usinwafer ketika 12:54 AM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular