Grab the widget  IWeb Gator

Sunday, July 31, 2011

Kalau pasal jadi "Fire Stone" Melayu Umno adalah yang paling cibai


Panass Beb..Nik Aziz Terbabit Bincang Lantik Ku Li Ketua Pembangkang..??



Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat diminta memberi penjelasan berhubung pembabitan beliau dalam perbincangan untuk mempelawa Tengku Razaleigh Hamzah menjadi Ketua Pembangkang bagi menggantikan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Timbalan Yang Dipertua Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Omar Saleh, berkata Menteri Besar Kelantan itu juga perlu tampil memaklumkan kenapa usaha itu dilakukan tanpa pengetahuan Anwar sendiri.


“Kenapa ia dirahsiakan daripada Anwar dan Parti Keadilan Rakyat (PKR), apakah ada pihak tertentu dalam parti pembangkang itu yang pasti Anwar didapati bersalah dan dihukum penjara.
“Mungkin peguam Anwar, Karpal Singh memaklumkan kedudukan Anwar dalam perbicaraan kes liwatnya dengan Mohd Saiful Bukhari Azlan kepada DAP dan PAS hingga menyebabkan mereka mencari calon Ketua Pembangkang lain,” katanya ketika dihubungi Berita Minggu, semalam.

Baru-baru ini, Ahli Parlimen Bebas Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim mendedahkan wujud usaha parti pembangkang untuk melantik Ahli Parlimen Gua Musang yang lebih dikenali sebagai Ku Li itu bagi menggantikan Anwar.

Zahrain mendakwa tindakan terdesak memilih Ku Li itu juga sebagai persiapan parti pembangkang untuk menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13.

JuRaGan : Kalau pasal jadi "Fire Stone" Melayu Umno adalah yang paling cibai,apabila riak-riak kekalahan telah kelihatan,maka segala cara dilakukan tak kira halal atau haram..Hancuss UmNooo..!!



UMNO NAFI KENYATAAN BODO ZAHRAIN 


Umno menafikan sekeras-kerasnya dakwaan bahawa pemimpin veteran Tengku Razaleigh Hamzah telah dipelawa menjadi ketua pembangkang jika Ketua Umum Pakatan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim disabitkan dalam kes liwat yang dihadapinya ketika ini sebagaimana yang didakwa oleh Zahrain Mohamed Hashim (gambar muka bukan yg kuning tu) yang sebelum ini mendakwa parti pembangkang telah mempelawa Tengku Razaleigh untuk dilantik sebagai ketua pembangkang bagi menggantikan Anwar.

Ketua Penerangan Umno, Ahmad Maslan menafikan sekeras-kerasnya dan berkata, selaku Ketua Umno Gua Musang dan juga Ahli Parlimen kawasan itu yang dimenangi atas tiket Barisan Nasional, Tengku Razaleigh tidak boleh berbuat demikian.

Dia mendakwa bahawa kenyataan tidak berasas Zahrain akhir-akhir ini seolah-oleh menunjukkan tindakan terdesak beliau bagi meraih sokongan masyarakat dan pihak kerajaan UMNO. Beliau juga menyarankan agar pihak-pihak sebegini khususnya ahli parliman bebas agar tidak membuat sebarang kenyataan yang mampu merugikan pihak BN dalam menghadapi PRU 13 nanti.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular