Grab the widget  IWeb Gator

Saturday, July 30, 2011

SPR sememangnya PELACUR pada UMNO


Dalam kedua-dua debat bersama Pengerusi BERSIH, Ambiga, Timbalan Pengerusi SPR, Wan Ahmad, kerap kali menyatakan SPR tidak mempunyai kuasa. 

Sebagai contoh:

1.0 Dalam isu membersih daftar pemilih dari pengundi mati dan pengundi hantu, Wan 
Ahmad kata kuasa di tangan Jabatan Pendaftaran dan Polis.

2.0 Dalam menggubal Akta Pilihanraya, Wan Ahmad kata ia kuasa Jabatan Peguam Negara. Maka, SPR tidak berkuasa memastikan Undang-Undang pilihanraya adil dan saksama

3.0 Dalam membenteras politik wang dan pembelian undi, Wan Ahmad kata SPR tiada kuasa kerana ia terletak dalam kuasa Polis.

Tak menjadi kehairanan, dalam isu Dakwat Kekal, SPR lebih suka mengikut kehendak UMNO dari mengikut kehendak rakyat. Bila UMNO mahukan sistem biometrik, SPR pun turut sama.

Mengikut satu artikel dalam MalaysianInsider, taktik UMNO adalah mengisi SPR dengan pegawai-pegawai kerajaan yang telah lama berkhidmat di bawak Kerajaan UMNO dan Barisan Nasional.

Selama berpuluh-puluh tahun lamanya, mereka dididik mengikut cakap serta mentaati UMNO dan Barisan NAsional. MAka, apabila mereka memegang jawatan dalam SPR, mereka terus kekal menjadi pak turut pada UMNO dan BArisan NAsional.

Tak hairanlah, apabila UMNO menolak dakwat kekal, mereka pun bersungguh-sungguh menolak dakwat kekal. Apabila UMNO mahukan biometrik bagi memudahkan pendatang asing mengundi, maka SPR pukul canang seluruh kampung mahukan biometrik.

Apabila 3 ekor katak lompat di Perak, SPR tunduk patuh pada UMNO dan tidak mahu mengosongkan kerusi-kerusi tersebut walaupun diarahkan Speaker.

SPR sememangnya PELACUR pada UMNO. Mereka tidak bebas dan mereka akan melakukan apa sahaja untuk memenangkan UMNO dan Barisan Nasional.

Tulang Besi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular