Grab the widget  IWeb Gator

Wednesday, January 26, 2011

Gua Berjaya Jadi Iblis... hahahaha....



Baru sekejap tadi adik gua yang nombor 3 datang rumah, tanya pendapat dan minta gua jadi penjamin, dia nak beli kereta baru (tukar), so.. gua tanya dia... lu nak beli kereta apa...???

Dia kata berkenan dengan Proton Inspira.... nampak macam Mitsubishi Lancer....

muakakakakaaaaa.... gua gelakkan dia  sambil guling.. guling... sambil buat search dengan pakcik google..., gua tanya berapa harganya.... dia bagitau bawah RM90k..., hasil dari pakcik google pula;

Harga Proton Inspira Baru ialah;
1. 1.8 MT – RM79,999
2. 1.8 CVT (Auto) – RM87,000+
3. 2.0 CVT Premium – RM94,000+

So... gua nasihatkan dia... harga tu lebih kurang dengan harga Honda City atau Toyota Vios. Lebih baik lu pilih antara 2 kereta Jepun tu... daripada ambik kereta proton. Dah laaa... kereta buatan Proton semuanya hampeh... harga pulak mahal... banyak problem..., hutang sampai 9 tahun... hutang belum habis kereta dah barai.... kah..kah...kah.....

Gua tunjuk jugak harga proton di Arab Saudi, betapa jauh bezanya diskriminasi harga antara orang Arab dengan rakyat Malaysia... hahahaha.... 

Kalau nak beli jugak sebab dah minat sangat dengan rekabentuknya, terpulanglah... tetapi baik beli kereta proton yang secondhand... daripada beli baru, sebab cukainya tinggi beb.... buta2 jer.... kena tipu dengan kerajaan malaysia... "Rakyat di Utamakan untuk di sembelih terlebih dahulu"...

Jadi gua suruh dia fikir sebelum buat sebarang keputusan, hargai titik peluh yang mengalir sebelum di laburkan kepada perkara yang tidak menguntungkan diri dan keluarga..., belilah kereta yang berbaloi-baloi dengan harganya... jangan mudah tertipu dengan cakap2 salesman proton... diorang tu semua makan komisyen jer... yang membayar bulanan duit luuuu..., lagipun dah ramai pembeli yang komplen macam2 pasal kereta baru proton... sendiri mau ingatlah...

Akhirnya.... gua berjaya menjadi Iblis Besar malam ni... yeiiiiihhhhaaaaaa.....!!!

by 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular